Amsterdam-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Amsterdam-Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Brisbane

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

30 April 2014 | Australië, Brisbane

Van Amsterdam naar Brisbane.

Maandag 28 april, dinsdag 29 april en woensdag 30 april 2014

Nadat mijn koffers vanmorgen in onze auto zijn gezet, hebben we Tineke opgehaald. Hans, Jos en Anette brengen ons weg. Om 10.00 uur rijden we richting Schiphol. Geen files dus we konden goed doorrijden.
Tineke en ik hebben eerst ingecheckt. Lekker op tijd en er was zelfs nog plaats bij het raam. Toen het cruciale moment van mijn koffer..maar geen probleem. Onze koffers samen was precies 20 kilo. Daarna hebben we met zijn vijven koffie gedronken met wat lekkers erbij . Traktatie van Tineke.
Om 13.30 uur hebben we afscheid van onze wegbrengers genomen en zijn Tineke en ik door de douane gegaan.
Wat rondgelopen en naar de gate gelopen waar we op ons gemakje mensen hebben gekeken en wat gekletst hebben.
Bij het instappen zagen we dat we goede plaatsen hadden. We zaten op een na de voorste rij. Leuke buurvrouw naast Tineke en een jarige job voor ons. Het personeel reageerde leuk op de verjaardag van de man. Hij kreeg kaasjes en toastjes en een borrel en er werd een foto gemaakt die in een mapje werd gepresenteerd.
Om 15.30 stegen we op en hebben we eerst alleen maar gekwebbeld en rond gekeken. Totdat we lekker eten kregen en een heerlijk wijntje. Daarna hebben we ieder afzonderlijk een filmpje gekeken.
De tijd was zo om. Van Amsterdam naar Dubai was 6 uur en 30 minuten vliegen . Om 0.10 uur zijn we geland op de luchthaven van Dubai. We moeten door de douane..wat denk je: het piept bij mij aan alle kanten. Alle sieraden..horloge..etc..uit gedaan.. Maar nee hoor bleef piepen. Ik wees op mijn knieën en zij dat ik twee knie protheses had. Moest ik in een hok met een gesluierde dame en het gordijntje ging dicht. Arme Tineke die dacht..wat gebeurd hier..de gordijnen gingen goed op en neer..! Maar nee hoor..ze vroeg waarom ik zo'n dikke buik had..ik zei daar zitten mijn paspoort en creditcard. Alles was daarna oké en ik mocht me weer bij Tineke voegen. Weer gelachen met alle consternatie!
Maar al met al....Wat een mooi vliegveld. We gingen eerst voor een heerlijk kopje cappuccino. Daarna de gate opzoeken waar we om 2.00 uur moesten inchecken. Tjonge jonge wat hebben we gelachen. Eerst gingen we met een mooie lift ..er waren er wel 6 naast elkaar en we zakten af lang een mooie wand met vallend water. We moesten, dachten we, met een treintje naar zone C.. Wel leuk. Na deze korte treinreis zochten we A3 waar me in moesten checken..maar geen A3.. Dus maar even vragen..nee hoor we waren daar niet goed. We moesten weer terug met de trein en weer met de lift met het mooie water. Leuk.. Nemen we meteen een foto !!.. Maar te laat voor een foto. Dus in de lift blijven staan en een keer extra omlaag en omhoog.. Ha ha.. Maar de foto was gelukt.
Het werd tijd om de gate op te zoeken. Het was er nog zo druk.. Dus maar wat winkeltjes kijken..water gekocht en een snoepje. Toen was het tijd om te boarden. We zaten bijna achterin in het vliegtuig met twee stoeltjes naast elkaar. Mooi plekje!
Wilde een foto maken..komt de stewardess die vraagt ..." Do you want my head?".. Kreeg ik een mooi rood hoedje op mijn hoofd met een witte shawl eraan. Voor alle duidelijkheid..we zouden vliegen met Qantas, maar die hebben een overeenkomst met Emirates, dus we vliegen met Emirates.
Om 3.00 uur gingen we weer de lucht in richting Singapore. Er komt weer wat eten voorbij en we nemen weer een wijntje .. Kunnen we vast en zeker slapen...Maar het werd later..en later en inmiddels was het 5.30 uur geworden. Geen slaap te pakken kunnen krijgen. Dan maar filmpje kijken, spelletje spelen, mooi musical muziek luisteren .. Mooi niet...schermen vallen uit..wat je wilde kijken of horen stopte keer op keer, dat was zeer frustrerend. Gelukkig vielen alleen de schermen uit en niet de motoren en bleven we nog in de lucht hangen. Uit verveling gingen we een stukje lopen en naar de toilet. Kom ik uit de toilet staat Tineke in de keuken bij de stewardessen aan het water. Er was een Nederlandse bij. Ik kreeg ook een glaasje. Leuk om even in de "keuken" te mogen kijken. Nu nog in de cockpit..ha ha..
We hebben ons eigen muziekje tevoorschijn gehaald en geprobeerd te slapen..maar het lukt allemaal niet zo geweldig.. Op het moment dat ik dit tik hebben we er weer 5 uur vliegen opzitten.
Wanneer we bijna in Singapore zijn krijgen we te horen dat we toch uit het vliegtuig moeten en de handbagage en persoonlijke spullen mee moeten nemen. We moeten opnieuw gaan boarden en daarna mogen we weer terug in hetzelfde vliegtuig op dezelfde stoelen.
Bij het boarden moesten we weer door de douane en alles weer op de band. Vergeet ik mijn e-reader op de band te leggen..terug moest het spul weer.. Vergeet ik ook nog het zakje met toiletartikelen..dat was allemaal verdacht..dus handbagage open maken. De dame in kwestie zei: " what's this? SHOES? And shoes and shoes.. " En ik zeg : " Yes shoes" . Komt er een andere dame bij die nog meer wilde zien, maar er werd al geroepen...no..only shoes!! Ik kreeg een waarschuwing en mijn water werd ook nog weggegooid. Wij daarna lachen..gieren..brullen!!
We mochten snel weer aan boord en daar zaten we weer op ons eigen vertrouwde plekje. Mooie foto's gemaakt vanuit de lucht! Prachtig.
Onze laatste vlucht van Singapore naar Brisbane duurde 7 uur en 10 minuten. We hebben allebei een beetje geslapen, maar niet veel.
Om 00.53 uur plaatselijke tijd zijn we geland in Brisbane. Voordat we de koffers op gingen halen moesten we nog door de douane. Wat denk je...eerste Tineke er door, alles prima. Ze stond op mij te wachten aan de Bali, de douanier zei: "Loopt u maar door". Maar ze zei ik wacht op mijn vriendin. "Ja, maar haar paspoort is niet oké ..." Hij vroeg aan me of het nieuw was. Ik zei: " Yes iT is brandnew". Maar ik moest mee. Wij natuurlijk lachen, dachten dat het een grapje was. Ze vonden het raar dat wij zo moesten lachen, want normaal lach je niet om deze situatie. Uiteindelijk was het toch allemaal goed. Het paspoort van mij was nl nieuw en bij het scannen kende hij mijn paspoort niet, ze hadden daar de software nog niet op deze paspoorten aangepast.
Gelukkig konden we de koffers halen en zijn we naar buiten gegaan. Wij kwamen aanlopen en Maaike kwam er al aan met de auto. Goede timing!!
Het duurde nog een half uurtje met de auto voor dat we bij Maaike en Connor waren. Connor was nog wakker. Wij natuurlijk hartstikke moe maar hebben toch samen nog een kopje thee gedronken. Wel zo stil mogelijk gedaan om de kindjes niet wakker te maken.
Toch redelijk geslapen, Tineke wat minder maar hoop dat ze dat vannacht inhaalt.
Vanmorgen werden we rond 7.30 uur door Cliff en Wally gewekt. Wat een feest was het voor de kindjes om oma weer te zien.
We kregen allebei een mooie tekening en wij verraste ze met een cadeautje. Maaike ging Cliff naar school brengen en wij hebben tot 9.00 uur geluierd en zijn toen opgestaan. In de pyjama rondgelopen tot 11.30 uur...hoezo vakantie..
Het weer is op dit moment super. Het is 27 graden.
Wat de dag verder brengt zien we wel..het is heerlijk relaxen hier!!


Groetjes Tineke & Arno


  • 30 April 2014 - 09:21

    Debbie:

    Altijd al geweten dat je een beetje een verdacht persoon was...sjonge jonge ze moesten je wel hebben zeg. Als dat op de terugreis maar goed gaat, gelukkig heb je een paar weken om op een onschuldige blik te oefenen.
    Kus Debbie

  • 30 April 2014 - 09:24

    Remko:

    Nou, in ieder geval veilig aangekomen. ja het zijn hele avonturen die je zo meemaakt! Geniet er van.

  • 30 April 2014 - 09:42

    Theafeuth:


    hoi stoeren meiden
    fijn dat jullie goed aanzijn gekomen .de groetjes aan allemaal.

    liefs Thea en Diego

  • 30 April 2014 - 10:19

    Annie De Wit:

    Hallo meiden

    Tjonge tjonge Nootje de wit jij kunt er wat van , Oo voor hetzelfde had je geen schoen meer gehad om aan te trekken . Hadden ze de zolen open gesneden en verder!!!!

  • 30 April 2014 - 10:26

    Annie De Wit:

    Nog een berichtje na, het was afgebroken ,accepteerd geen smilies kom ik achter.
    Tranen met tuiten, want waar ben je zonder schoen he schoonzus , fijn dat jullie goed zijn aangekomen met een warm onthaal . Groetjes voor jullie allemaal .

    Annie de wit

  • 30 April 2014 - 10:41

    Nummertje 63:

    Hoi saampies,

    Nou, dat was een hele heisa Arno! Maar.......alles oké bevonden!
    Kan me indenken dat je, daarna, ontzettend moest lachen!!
    Volgens mij ook erg leuk personeel in het vliegtuig, wel zo belangrijk!!
    Nu lekker genieten, mooi weer, leuke mensen, komt helemaal goed.

    Groetjes aan iedereen daar en
    liefs van
    Nummertje 63


  • 30 April 2014 - 13:40

    Maria Hoevenaars:

    Hallo Tineke en Arno,

    wat een kei leuk en spannend reisverslag! En wat een lol!
    Gelukkig geen vliegtuig gemist en zo te horen al gezellig bij Maaike en de kids.
    Nou ik reis stiekem mee en geniet verder van jullie reisverslag,
    Liefs en groetjes aan Maaike , Connor , Cliff en Wally.
    Maria

  • 30 April 2014 - 14:00

    Janus En Riekie:

    Hoi Arno en Tineke,wat een lol hadden jullie,de douane zal wel gedacht hebben ,houden ze ons voor het lapje?Maar we lezen dat jullie een goede reis hebben gehad en ook al weer wat geleerd!Nou de vakantie is begonnen voor jullie,heel veel plezier en veel lachen,doei doeii.

    groetjes van ons

  • 30 April 2014 - 15:01

    Miranda:

    Nou ja, wat een beleving, ben je ook een keer alleen van huis....ik zie je al staan, en maar lachen. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen, nu genieten!! Gr

  • 30 April 2014 - 17:57

    Anja & Jan De Wit:

    Ja dit zijn de verhalen, waar wij van smullen. Het avontuur is met jullie, wel spannend....maar ja zo zie je maar, dat veel lachen veel goed maakt. Na een lange reis, uitgerust genieten aan de komende weken. Goede vakantie toegewenst

    Gr. Anja en Jan

  • 11 Mei 2014 - 20:19

    Marc:

    DeWitKnietjes zorgen voor verdachte situaties, hahaha!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arno

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 17651

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 04 Juni 2014

Arno en Tineke in Australië

Landen bezocht: