A day in the household of the Cunneens - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu A day in the household of the Cunneens - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

A day in the household of the Cunneens

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

01 Mei 2014 | Australië, Brisbane

Donderdag 1 mei 2014

Gisteravond zijn Tineke en ik toch weer laat naar bed gegaan. Even de mail bijgewerkt en een heerlijke wijntje gedronken... Ja Chris ... de laatste Hanging Snake hier in Bell Bowrie. Fijn dat jij hem bij het Wijnhuis nog wel hebt.
Vanmorgen werden we al om 7.30 uur door Wally en Cliff gewekt. Zij hadden vandaag allebei zwemles en we zouden mee gaan kijken. Dus vroeg uit de veren en in de kleren.
Nadat iedereen had ontbeten ... gedoucht was en aangekleed, was het tijd om te gaan.
Connor ging niet mee. Hij heeft de ziekte van Pfeiffer en moet rustig aan doen. Ik hoor jullie denken....rust in huis als Tineke en ik er zijn zal niet lukken. Ha ha...jawel hoor.. hij heeft van ons geen last.
Bij het zwembad aangekomen zoeken we een parkeerplaats en komt de vader van Connor bijna gelijktijdig aan. Hij gaat zwemmen met de kleine Wally van 9 maanden en Cliff (3 jaar) heeft zelf zwemles. Hij doet het supergoed en kan zich al goed redden in het water. Soms met ondersteuning en dan weer alleen. Dapper manneke! Natuurlijk kijken we ook bij Wally met opa bij het babyzwemmen. Ook hij doet het zo goed. Geen angst en geen traantjes. Mooi om te zien.
Het zwembad is niet zo groot. Alles is in een ruimte. Ik lag weer bijna onderuit.. Was even met Maaike meegelopen toen Wally klaar was om de tas te dragen zodat ze hem aan kon gaan kleden. Toen ik uit de kleedruimte wilde stappen had ik de afstap niet gezien en had alleen Cliff in de gaten die nog in het water lag. Ik kon me nog net staande houden...een meter verwijderd van het bad.. Opa zag het en die moest natuurlijk lachen en vroeg of ik wel kon zwemmen. Haha..
Op de terugweg is Tineke met Wally, omdat hij moe was, in de auto blijven zitten en Maaike, Cliff en ik hebben boodschappen gedaan. We hadden thuis al een "diner" samen gesteld voor vandaag. Maaike is net zo'n kookfanaat dan ik, dus we hebben een recept uitgezocht uit het kookboek dat ik haar heb gegeven. Een zelfgemaakt kookboek met recepten die ik de laatste twee jaar heb verzameld en heb klaar gemaakt.
Maaike heeft de ouders van Connor uitgenodigd om mee te komen eten. Dus jullie begrijpen dat het wel een goed maaltijd moet worden.
We zijn in een grote supermarkt geweest in Kenmore en een en ander gekocht zodat we op niets mis konden pakken. Natuurlijk is er niets hetzelfde dan in Nederland..dus het is af en toe aanpassen.
Thuis gekomen zijn Maaike en ik begonnen met de voorbereidingen en Tineke hield de kids bezig. Zo had ieder zijn taak. Maaike bakte nog heerlijke koekjes..waar ik geen genoeg van kon krijgen ...de kruimels werden ook door Maaike bij mij naar binnen ge"goten"
Tineke heeft Cliff de kleren laten passen die dinsdag mee naar zijn school gaan. Kinderkleding van de Nederlandse klederdracht. De school heeft meerdere nationaliteiten daar en wil van elk land klederdracht.
Deze hadden we in februari al gekocht en Tineke heeft deze een maand geleden al opgestuurd.
Eerst werd het setje voor de jongen, het boertje, aangepast, het stond geweldig mooi...Omdat Maaike geen meisje heeft, heeft Tineke bij Cliff ook de kleding voor het meisje aangedaan.
Lachen ..gieren..brullen... Wij wel..Connor wat minder.
Het eten van vanavond is goed in de smaak gevallen bij iedereen. Op het menu stond:
Chinese tomatensoep , salade en witte pasta. Ja Floor, Cas en Amy..het was oma's witte pasta. Als toetje hadden we vers fruit met ijs en slagroom. Natuurlijk hoorde daar een heerlijk wijntje bij.
Nadat iedereen was vertrokken heb ik even met Hans geskypt. Ja dat voordeel heb ik wel. Toen Hans naar Compostela ging had ik geen life beeld.
Ik ben weer op de hoogte van alle ins en out. Weet dat hij dinsdag al lekker bij de eigen Herd heeft gegeten. Goed geregeld Hans!! Morgen als Floor, Cas en Amy bij hem zijn probeer ik ook te Skypen. Hoewel ik nog niet weet wat de plannen voor morgen precies zijn.
Zaterdag gaan we voor 2 nachten met Maaike en haar gezin naar Toowoomba en hebben daar een huisje. Maaike en Connor hebben daar een feest en wij passen op de kids!
We houden jullie op de hoogte.
Nadat ik me een uurtje heb terug getrokken is het tijd voor een heerlijk glaasje wijn en nog wat van zo'n lekkere koekjes..
Wat schetst nu mijn verbazing..kom ik net boven in de keuken..wij slapen beneden..in Down under...staan de twee dames nog te werken. Keuken aan kant aan het maken..heb ik zo'n troep gemaakt. ..?
Het is hier nu 21.45 uur bij jullie 13.45 uur.... Einde van dit verslag.. Ik schrijf echt zoals ik praat...veel!

Groetjes Tineke, Maaike en Arno.

  • 01 Mei 2014 - 14:38

    Annie De Wit:

    Hallo schoonzusje en vriendinnetje met de famely

    Oho , je bent al helemaal ingeburgerd met glijpartij erbij . Wel voorzichtig jij he , want de verhalen moeten doorgaan , wat gezellig voor Maaike dat jullie alles samen kunnen doen , genieten voor ieder , en de kleintjes heerlijk veel aandacht . Geniet van het komende weekend met zijn allen in toowoomba, en liefs voor jou en tineke.

    Groetjes Annie

  • 01 Mei 2014 - 18:31

    Nummertje 63:


    Hoi saampies,

    Net een echt "frau Antje" in het klein....super hoor......,:-) Tineke......je mag trots
    zijn op je kleinkindertjes!!!

    Jullie hebben een leuke dag gehad, zo te horen! En het eten
    klinkt niet verkeerd!!!!
    Ook de "koekies" zullen wel smaken!
    Leuk dat jullie kunnen skypen.....de wereld wordt
    steeds kleiner!!!
    Voor de komende dagen.......,,heel veel plezier en
    tot het volgende verslag!

    Groetjes en liefs
    Nummertje 63

  • 01 Mei 2014 - 20:50

    Riekie En Janus:

    Hoi Arno en Tineke,zo te zien weer een lekker dagje gehad.Heerlijk kokerellen en smikkelen.Maar wel goed op letten zusje waar je loopt,bijna een nat pak?
    Ja morgen skypen met de kids wel heel leuk, dat ze je dan kunnen zien.Morgen weer een fijne dag.

    groetjes van ons

  • 01 Mei 2014 - 22:22

    Anja & Jan De Wit:

    Hé meisjes... Ik zie dat de rollen al goed verdeeld zijn. Zijn de pannen helemaal leeg gegaan?
    Het menu klinkt wel goed. Arno, denk dâ ge bijna rijp bent voor kanaaltje 24....met Rudolf.
    Misschien een gat in de markt in Down- Under.
    En Tineke is mijn zusje niet te druk? Geniet maar van de kidds en de klein-kidds, en als ze te veul praot......dan praotte gij mâr terug.... :)
    Alvast veel plezier en genot in Toowoomba

    Gr. Anja & Jan

  • 02 Mei 2014 - 15:49

    Riet Coolen:

    Heb van Annette deze berichten gekregen en kan jullie nu ook volgen. Heel veel groeten van Theo en mij aan Maaike, en Tineke en jij nog een fijne vakantie in dat prachtig land.
    Groetjes Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arno

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 695
Totaal aantal bezoekers 17653

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 04 Juni 2014

Arno en Tineke in Australië

Landen bezocht: