Dagje centrum Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Dagje centrum Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Dagje centrum Cairns

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

14 Mei 2014 | Australië, Cairns

Woensdag 14 mei 2014

Wat gebeurd er als je 's nachts het geluid van je telefoon niet uitschakelt of het geluid wat minder hard zet? Juist, je loopt de kans dat je midden in de nacht wordt gestoord. Een ex collegaatje van me belde me en waarschijnlijk klonk mijn stem niet zo wakker. Ze vroeg of ze me stoorde. Ik zei dat ik in Australië was en dat het hier midden in de nacht was. Zij wist dit niet en verontschuldigde zich. Geen probleem zei ik. Dus een wijze les om het geluid wat zachter of uit te zetten.

Tineke en ik hebben geslapen als een blok. Even voor 10 uur kwamen we pas uit bed. Het weer was goed en we trekken ons badpak aan om beneden gaan te zwemmen. Omdat er alleen maar frisdrank te verkrijgen is zetten we koffie en thee op onze kamer en nemen die mee naar het zwembad.
We zijn de enige gasten in het zwembad en hebben het bad helemaal voor onszelf. We hebben een uurtje heerlijk gezwommen en zijn daarna terug gegaan naar onze kamer. Deze was weer keurig netjes schoongemaakt en het bed was verschoond, dus we kunnen vanavond fris tussen de lakens.
Nadat we zijn gedoucht gaan we naar het centrum om te lunchen. Het ontbijt hebben we over geslagen. Tja ... Het moet toch uit de lengte of de breedte komen. We nemen mihoen met allerlei aparte lekkernijen. Wat je krijgt is altijd teveel ook al bestel je een Small formaat, dus we nemen maar één bakje voor ons tweetjes. Tineke neemt er nog een croissant bij.
Na de lunch gaan we op zoek naar een fotozaak om een kleine camera te kopen voor mij. Het is een Nicon Coolpix S3600 geworden. De keuze was ook moeilijk omdat ik niet teveel geld daaraan uit wilde geven en thuis liever weer een goeie camera wil kopen. Toen alles was betaald en het toestel geïnstalleerd was qua datum etc..legde de verkoper het opladen uit en tja..toen zag ik dat er een Australische stekker bij de oplader zat..die heb ik hier wel nodig maar in Nederland kan ik daar niets mee. Dus moet ik thuis via een dealer of fotozaak een nieuwe adapter kopen. Is even niet anders.
We lopen verder en ik ga het toestel maar meteen uitproberen..was even wennen en dacht in eerste instantie dat de foto's niet scherp zouden zijn en fletse kleuren zou hebben. Maar vanavond hebben we ze op iPad gezet en het toestel maakt prima foto's voor zo'n klein toestelletje van € 100,00.
Als we verder door de stad lopen bezoeken we nog een soort van Gallerie met kunst door de aboriginals gemaakt. Wat een mooie schilderijen, beschilderde boemerangs en didgeridoo's.
We gaan verder door de stad en horen iemand de didgeridoo spelen en we gaan kijken.
Een jongeman is bezig iemand uit te leggen hoe je allerlei geluiden uit de didgeridoo krijgt. En wonderwel, de andere jongeman had nog nooit zulk instrument bespeelt en het resultaat was verbluffend.
Tineke wilde graag een didgeridoo maar geen beschilderde ..gewoon een van blank hout en niet te groot. Hij moest mee het vliegtuig in kunnen. Als je een grote nam, verzorgde de man de verzending maar dat kostte je dan $ 90,00, dus zeg maar zo'n € 60,00 extra.
Tineke zoekt er eentje uit en de man leert haar hoe ze er op moet spelen. Ongelooflijk...er kwam geluid uit!! En niet zo maar geluid..zelfs verschillende tonen! Heel erg knap. Ik heb het even geprobeerd maar dit is niet aan mij besteed.
Uiteindelijk besluit Tineke om de didgeridoo te kopen. De man wil hem zo inpakken dat hij mee het vliegtuig in kan. Met bolletjesplastic en goed in de tape gedraaid.
Tineke rekent af en we spreken af dat we hem 's avonds na het eten op komen halen. Dat was geen probleem hij was tot 22.00 uur open.
Inmiddels is de temperatuur opgelopen tot 26,5 graden. Het is ook een beetje vochtig geworden en af en toe valt er een buitje!
We gaan verder de stad in en horen en zien heel veel vogels de bomen in vliegen. Het blijken Rosella's te zijn. Natuurlijk moeten we dit op de foto zetten. Het is zo'n prachtig gezicht. Alleen het geluid van zoveel vogels in die bomen is behoorlijk.
Daarna gaan we eerst Tineke haar slippers ruilen die ze gisteren heeft gekocht. Bij thuiskomst bleek nl. dat er in een slipper een foutje zat. Maar ruilen was geen probleem en met andere slippers gingen we verder op zoek naar wat eetbaars. Inmiddels was het 19.00 uur en we hadden wel trek.
In de Nacht Markt staan zoveel eettentjes dat we besluiten daar wat te nemen. We kiezen weer voor een bakje samen te gaan. We betalen $ 10,50 (€ 7,50) en daarna mogen we het bakje met allerlei lekkernijen gaan vullen. Het was een Chinees buffet, dus we hebben voor weinig geld weer heerlijk gegeten..wijntje erbij en het was weer helemaal toppie.
Nadat we verzadigd waren zijn we op zoek gegaan naar Shield Str. waar de winkel zat met de didgeridoo. En wonder boven wonder liepen we in een keer goed.
De didgeridoo meegenomen en de goeie man gedag gezegd. Onderweg naar huis hebben we nog bij een loket 2 bekertjes vruchtenyoghurt gekocht voor morgenochtend. Want weer een ontbijt overslaan vinden wij niet verstandig.
Ineens horen we geknal en zien we dat er vuurwerk wordt afgestoken op de boulevard waar we langs lopen. Het duurde ongeveer 10 minuten en was prachtig om te zien.
Dit keer zagen we de fietstaxi niet rijden dus moesten we lopen, maar de afstand was niet zo groot. Alleen onderweg hebben we een paar hoosbuien gehad. Gelukkig konden we hier en daar schuilen en we hadden een paraplu.
Thuis snel e.e.a. Opgeruimd, koffie/thee gezet. Contact gezocht met Debbie over de bestellingen van Markant. Debbie gaat de bestellingen voor mij doen, want de iPad ondersteund niet alle stappen die ik moet doorlopen. Dankjewel dochterlief!!
Tineke geeft haar voorkeur van Markant aan Ria R door, dus ook die bestellingen worden keurig verzorgd.
Onderwijl dat ik dit nog zit te tikken, heeft Tineke een wijntje voor ons ingeschonken en een zak chips open gemaakt.
Dus jullie snappen wel dat wij nog even gezellig gaan kletsen. Wij raken echt niet uitgepraat lijkt het wel.

Waarschijnlijk lukt het nog steeds niet om foto's te plaatsen bij het verslag. Ik heb te weinig ruimte daarvoor en wilde vandaag upgraden, maar hij pakt het niet. Dus ik laat Hans dadelijk thuis even proberen of hij het wel kan op de laptop.

Vanuit Australië de hartelijke groeten en jullie horen morgen weer van ons.

Groetjes Tineke en Arno.

• 14 Mei 2014 - 17:46

RiaR En De Rest:

Arno en Tineke,weer een gezellige dag gehad met een heerlijk begin van de dag lekker zwemmen.Een heel mooi verslag weer wat schrijf je toch gemakkelijk alles op Arno fijn voor als jullie weer thuis zijn .lieve groetjes van ons Ria R ende rest

• 14 Mei 2014 - 18:28

Riekie En Janus:

Hoi Arno en Tinekle,jullie hebben weer lekker genoten,niets moet en alles mag,is ook wel fijn l.Maar jullie hebben het prima naar de zin,en inderdaad jullie raken ook niet uit gepraat.Groetjes van ons ,en morgen zijn we weer benieuwd wat jullie hebben beleefd,groetjes.

• 14 Mei 2014 - 19:15

Nummertje 63:

Hoi saampies,

Goed hoor Tineke dat je daar geluid uit krijgt, geloof niet dat het mij
    ook zou lukken, Arno, ben solidair met jou!
    Tineke, ga je het thuis ook proberen om daar een deuntje uit te krijgen?
    Hoop dat de buren beetje doof zijn..............grepjen!!!!
    Maar het zwembad is niet vetkeerd hoor, lekker om daar,met zo weinig mensen,
    te zwemmen, lijkt me heerlijk.

Voor morgen weer een gezellige dag, nu liggen jullie waarschijnlijk al
    heerlijk te slapen, maar toch.....welterusten en. Morgen gezond weer op!!!

Liefs
    Jos en anette

• 14 Mei 2014 - 21:29

Ine:

Hoi meiden.

Jullie hebben het saampjes toch goed voor mekaar. Lekker zwemmen luieren daarna gezellig shoppen en tussendoor ook nog lekker eten. Maar het is jullie gegund hoor.
    Geniet morgen weer van een nieuwe dag, dan doen wij dat weer van jullie verslag.
    Groetjes Leo en Ine.

• 14 Mei 2014 - 21:53

Annie De Wit:

Hallo luilakjes

Grapje hoor , voor even langslapers , niet te vaak want het gaat allemaal van de kostbare tijd af en we willen nog veel mooie verhalen lezen lieve schoonzus .
    Prive zwembad ook wel eens fijn , ben benieuwt hoe het nieuwe fototoestel het doet maar dat zien we pas als het doorkomt .
    En moet Tineke bolle wangetjes blazen om er geluid uit te krijgen wel leuk zo'n ditgridoo, en ja Arno jij kunt weer andere dingen goed ,niet getreurd .
    Maar jullie hebben weer een relaxt dagje gehad genieten dames .
    Arno fijn dat het in orde komt met Markant mijn dank , nu denk ik dat de slaap jullie ondertussen te pakken heeft een fijne dag morgen dat is het al zie ik .

Groetjes van de crocusjes ?

• 16 Mei 2014 - 13:23

Maaike:

Hi Mutsjes,

Zie hier dat jullie het weer goed voor elkaar hebben, maar wil wel even laten wetn dat de vogels geen rozela's zijn maar rainbow lorikiets. Dit zijn nectar etende vogels die als ze te veel drinken ook echt dronken worden.

nog veel plezier liefs the Cunneens:0)