Voorbereiding Stradbroke Island - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Voorbereiding Stradbroke Island - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Stradbroke Island

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

21 Mei 2014 | Australië, Bellbowrie

Woensdag 21 mei 2014

Gisteravond zijn we na een lekker wijntje op tijd gaan slapen.

Vanmorgen om 7.45 uur werden we gewekt door Cliff en Wally want..." It was Daddy's birthday".
Tineke en ik hadden gisteren al cadeautjes ingepakt voor Connor.
Connor kreeg van ons een LP van John Denver en een LP van The Doors. Hier was hij, zo te zien, erg blij mee. De LP 's zijn meteen opgezet door hem. Daarbij heeft hij van ons een zwembroek gekregen die hij mee kan nemen naar North Stradbroke Island. De zwembroek heeft hij wel gepast en is goedgekeurd. Maar geshowd heeft hij hem niet aan ons.
Achteraf heeft hij dat, op ons aandringen, s'avonds na het eten nog gedaan.. Hilariteit ..!!

Nadat we met zijn allen hadden ontbeten heeft Maaike Cliff naar school gebracht en Connor is gaan golven. Terwijl Tineke de was op was hangen heb ik een fietshelmpje voor Wally wat kleiner gemaakt. De fietsen en de fietskar gaan morgen ook mee naar het eiland en hier moeten de kindjes een helm op.
Maaike was de hele dag druk met pakken, dus zijn Tineke en ik nadat we s'middags hadden gegeten met Wally naar het kleine winkelcentrum gelopen om nog wat wijn en regenjassen te kopen. Ja Hans ik weet het, er liggen er nog genoeg regenjassen bij ons in de garage maar daar hebben we hier niets aan. Hier geeft het weer een paar dagen slecht weer aan en met een regencape blijven we dan toch redelijk droog.
Inmiddels was Connor thuis gekomen en maakt de fietsen in orde.

Het is maar 15 minuten lopen naar het winkelcentrum voor ons. Het weer is prima dus we doen er onze tijd over. Onderweg zien we veel verschillende bloemen. Bij het winkelcentrum even wat rondkijken ..en wat nootjes en knabbeltjes inslaan voor de komende week en dan weer richting huis.

Thuis aangekomen is Maaike Cliff alweer ophalen van school en bij thuiskomst wordt de kamer wat versierd..ballonnen opblazen en...we moesten ook een feestmuts op. Da's lachen!!...
Tineke ruimt de was op en ik klop de slagroom voor de kirschtaart die Maaike heeft gebakken. Als de taart klaar is ziet deze er heel lekker uit. Dat wordt smullen vanavond.

Vanavond eten we fish and chips! Maaike en Tineke gaan deze halen samen met Cliff. Ondertussen geef ik Wally zijn eten. Als hij klaar is hang ik nog snel de hoedjes aan de stoelen en een ballon aan elke stoel. Inmiddels zijn de ouders van Conner ook gearriveerd, zij komen eten.

Als Maaike en Tineke terugkomen met het eten gaan we aan tafel. De fish en chips smaakte heerlijk er zaten ook chickenrol's bij. Voordat het toetje werd opgediend haalde de vader van Connor een fles champagne tevoorschijn en we hebben met zijn allen getoost.
Eindelijk kwam Maaikes schwarzwalder Kirsch taart op tafel. Tjonge..jonge wat een hoge taart en wat was hij heerlijk en wat was hij machtig!
Met een voldaan gevoel zaten we daarna aan tafel. Er werd over en weer geplaagd ..maar onze humor strookt niet echt met de Australische humor.. Dus laten we het maar voor wat het is. Wij zullen wel weer de wijste zijn!!

Na het eten belde Wendy, de zus van Maaike nog op om Connor te feliciteren en ondertussen vertrekken Connor zijn ouders huiswaarts. De kinderen gaan in bad en naar bed en wij ruimen wat op.
Terwijl ik dit verslag zit te maken is Tineke met Maaike de auto aan het pakken..de jarige job ligt te slapen op de bank! Laten we hopen dat alles in de auto past want anders wordt het voor Tineke dadelijk nog laat de koffer pakken. Ik zal zo eens kijken of ik wat kan doen!
Ook wij willen onze beentjes even rust geven....we zijn geen 30 meer.. Ha ha!!

Morgen vertrekken we rond 10.00 uur naar North Stradbroke Island. Maaike en Connor met de kinderen gaan in de 4 wheeldrive, Tineke en ik worden door de vader van Connor naar de boot gebracht. Daar worden wij met de koffer afgezet en gaan met de koffers aan boord. Hoe het dadelijk aan de overkant moet weten wij nog niet. Maaike en haar gezin gaan met de auto op de boot en kunnen naar het vakantieadres rijden. Hoever dat is weet ze niet precies. Dus Tineke en ik kijken wel hoe we er komen. Misschien komen ze terug gereden om ons op te halen....?
Het huisje waar we deze week verblijven wordt door Tineke bekostigt. Dat is heel erg lief van haar en mogen we dankbaar voor zijn! Een weekje op zulk mooi eiland dat je cadeau krijgt is super. De boodschappen worden door tweeën gedeeld. Zij en wij ieder de helft.

Maaike en Connor zullen samen dingen met de kinderen gaan doen en Tineke en ik willen er gaan wandelen. Natuurlijk gaan we ook gezamenlijk leuke dingen doen.
Maar voor ons geldt...de wandelschoenen gaan mee!! Ook het strand moet supermooi zijn, dus badpakken zitten ook in de koffer. Nu hopen dat het mooi weer blijft. Op weer onIine wordt al een paar dagen regen voorspelt..maar even niet aan denken. Ik mag geen goden verzoeken.
We hopen dat we af en toe WiFi kunnen krijgen bij het koffietentje en jullie een beetje op de hoogte kunnen houden.
Anders wordt het afzien en horen jullie pas weer donderdag 29 mei van ons.
Daarna begint het voor ons ook op te schieten en komt er al bijna een einde aan de vakantie, want 3 juni a.s. vliegen we alweer terug naar Nederland. Maar eerst nog even gaan genieten op Stradbroke Island oftewel Straddy zoals ze dit hier in Australië noemen.

Lieve mensen heel veel groetjes van ons en tot snel!

Groetjes Tineke en Arno.

• 21 Mei 2014 - 16:42

Riekie En Janus:

Hoi Arno en Tineke,wat leuk een verjaardags feestje er ook nog bij ,tjonge tjonge het kan niet op ,nu alles klaar maken en er samen een gezellige week van maken.Geniet er van en we zien wel of jullie daar wifi hebben,veel plezier voor de hele familie,groetjes.

• 21 Mei 2014 - 17:53

A:

Een fijne tijd op het eiland met de hele familie!!!!!!!!!!!

• 21 Mei 2014 - 18:09

Annie De Wit:

Hallo verwende meiden

Wat hebben jullie het toch goed ,jullie bouwen het ene feestje na het andere , geen feest toch feest . Ja en als dan de heer des huizes jarig is moet er wat lekkers bij het klinkt wel heerlijk die taart die Maaike gemaakt heeft en het toefje van jou Arno , smullen maar.
    En dan op naar het volgende vakantieadres hoop dat het zeker zwemweer is ,kan Connor zijn nieuwe zwembroek showen ,geniet ervan lekker eten veel wandelen glaasje wijn erbij wie doet je wat he meisjes,

Groetjes en liefs van ons voor jullie allen
    De crocusjes

• 21 Mei 2014 - 20:03

Ria Wester:

Hallo allemaal ,
    Connor gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zo Maaike de taart was goed gelukt, zal best lekker zijn.
    Wij wensen jullie een fijn week toe.
    Groetjes Kees en Ria

• 21 Mei 2014 - 22:42

Anja & Jan De Wit:

Nou Arno en Tineke weer gepakt en klaar voor een nieuwe trip. Ik hoop dat jullie goed weer hebben de komende week, zodat er gewandeld en gezwommen kan worden.
    Geniet er van met zijn allen,
    Gr. Anja &Jan

• 22 Mei 2014 - 08:14

Ria En De Rest:

Tjonge wat een taart,Tineke gefeliciteerd met je schoonzoon .En Arno nog gefeliciteerd met je kleinzoon Cas vanwege zijn eerste communie.Wat weer een feest daar ,jullie vallen van de ene na de andere gezellige party's en nu nog met z'n alle op vakantie kei leuk,geniet ervan.Tot de volgende aflevering weer, geniet telkens van jullie ervaringen,veel plezier doei....lieve groetjes van ons