North Stradbroke Island - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu North Stradbroke Island - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

North Stradbroke Island

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

24 Mei 2014 | Australië, North Stradbroke Island

Donderdag 22 mei 2014

(Onderstaand verslag is gemaakt op donderdag 22 mei en geplaatst op zaterdag 24 mei.)

Vanmorgen was al iedereen in de kleren toen ik wakker werd. Dus snel in mijn pyjama mee aan het ontbijt, douchen en ook wat aangetrokken.
Om 9.50 uur zou de vader van Connor er zijn. Hij brengt Tineke en mij naar de Ferry. Maaike en familie hebben al tickets voor de Ferry. Zij moesten van tevoren een plaats bespreken omdat zij met de auto over gaan.
Om 10.05 uur vertrekken we richting Cleveland en we zijn ruim op tijd voor de Ferry. Tineke en ik moeten kaartjes kopen aan het loket. Ze vragen ons of we een "return ticket" willen. Wij denken...zou een retour voor dezelfde dag zijn..? Wij blijven daar voor een week. Maar nagevraagd of deze retour ticket voor langere duur geldt en dat is zo. Het kostte ons $ 10,00 p.p.

Als we staan te wachten bij de Ferry staat er ook een jongeman met de fiets helemaal bepakt en gezakt. Na 5 minuten wachten vroeg hij of wij Nederlanders waren. Hij had ons horen praten. deze man kwam oorspronkelijk ook uit Brabant..uit Berkel Enschot. Zijn ouders waren 30 jaar geleden geëmigreerd en nooit meer terug naar Nederland gegaan. Hij was toen 3 jaar en sprak nog goed Nederlands. Dat kwam omdat hij nog veel contact had met zijn oma in Nederland en de rest van de familie.Nu had hij zijn huis verkocht en ging met de fiets op wereldreis. Hij begon in Stradbroke en zakte dan verder af in Australië..vervolgens naar Nieuw Zeeland en dan naar Europa. Daar ging hij ook de camino lopen. Dus vertelde ik dat Hans dit al 2 x heeft gedaan. Dit vond hij leuk om te horen.
Om even voor 12.00 uur mochten we op de Ferry. Het is een Ferry waar auto's op gaan. Passagiers zonder auto mogen ook mee maar kunnen ook met een watertaxi. Wilde we met de watertaxi dan moesten we bij betalen. Dat deden we niet want we wilden op dezelfde boot als Maaike.
Onze koffers werden door 2 sterke mannen in een aparte ruimte gezet en wij konden de komende 45 minuten vrij boven op het dek rondlopen.
De zee is altijd leuk en je vaart toch wat kleine eilandjes voorbij. Dus genoeg om te kijken.
Rond 13.00 uur komen we aan in Dunwich op Strabroke Island. Maaike gaat met haar gezin de sleutel ophalen van ons huis in Lookoutpoint. Dat is het plaatsje waar wij de komende week verblijven.
Het is toch nog ruim een half uurtje rijden vanaf de Ferry, dus Tineke en ik besluiten de bus te nemen naar onze vakantiebestemming. In elk geval zo dicht mogelijk proberen te komen. We zouden Maaike sms'en als we er waren. Het ritje in de bus kostte ons maar $ 2,50 p.p.

We hebben Maaike laten weten dat we uitgestapt waren zodat ze ons op kon halen. Laten we nu net in de goeie straat staan.
Ze komt ons tegemoet gelopen. Want in Australië weer je nooit hoelang een straat kan zijn.
Maaike waarschuwt ons al dat het huis op de foto er mooier uitziet dan in werkelijkheid.
Maar het valt niet tegen. We drinken buiten wat en gaan dan richting zee. Connor blijft alleen thuis.

Wat zijn de stranden mooie en wat hebben we al mooie vergezichten. Nadat we rondgelopen hebben wil Cliff toch ook even wat bouwen op het strand. Dus we zoeken een mooi plekje uit waar de kindjes even kunnen spelen want inmiddels is het al 16.30 uur en de avond begint bijna te vallen.

Op de terugweg kopen we wat ijs voor het dessert. Bij thuiskomst zorgt Maaike voor het eten wat heerlijk smaakte.
Daarna deedMaaike de kindjes in bad en naar bed. Tineken en ik doen de afwas en pakken daarna onze koffer uit.
Bij terugkomst ligt Connor op de bank te ronken en wij gaan met zijn drietjes een spelletje doen. Een Nederlands spel dat Oudhollands Keezenspel heet. Het is even puzzelen maar uiteindelijk lukt het ons. We hebben heel veel plezier en er wordt door ons veel gelachen.

Rond middernacht gaan we naar bed. Omdat we geen internet hebben kunnen we toch geen mails en feuds bijwerken gaan we op tijd slapen.
Morgen een nieuwe dag,

Groetjes Tineke en Arno

• 24 Mei 2014 - 09:37

Annie De Wit:

Hallo reizigers

Het is idd mooi om op een boot te zijn en vandaaruit de zee en wat voor moois te bekijken en misschien wat dolfijnen of walvissen te spotten !! Of heb ik dan te veel fanta hier bij mijn ontbijtje , Arno en Tineke ,de groetjes . Ik ga gauw door naar het andere verslag.

De crocusjes

• 24 Mei 2014 - 10:01

Ria En De Rest:

Weer een mooi verslag en inderdaad op en aan zee is het altijd prachtig,altijd is het weer anders en die vergezichten daar kun je uren naar kijken.groetjes aan jullie allemaal en geniet ervan,liefs Ria