Wandelingen op Straddy - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Wandelingen op Straddy - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Wandelingen op Straddy

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

24 Mei 2014 | Australië, North Stradbroke Island

Vrijdag 23 mei 2014

Vanmorgen zijn we al vroeg gewekt door de kinderen die wakker waren. Rond 6.00 uur een flink kabaal..er zit een houten vloer in ons huisje dus je begrijpt als Cliff gaat rennen en springen het hele huis mee kan genieten.
We vallen toch tussendoor in slaap want dachten dat er elk moment op de deur kon worden geklopt om ons "wakker" te maken. Dat is altijd een spel.
Maar Tineke hoorde op een gegeven moment een auto starten en het werd stil in huis. Ik was in slaap gevallen en heb hier niets van mee gekregen.
Dus toen de Cunneentjes vertrokken waren zijn wij opgestaan en hebben ontbeten. We hebben plan de campagne gemaakt en zijn het meteen eens dat we er een mooie wandeldag van gaan maken.
We lopen richting de zee en dachten dat we een route wisten te vinden. Dus trappetjes naar beneden gelopen maar zagen wel dat dit niet was wat wij wilde. Dus terug gelopen en het kaartje nogmaals erbij gepakt toen er een man met 3 honden vroeg of hij ons kon helpen. Wij vertelde dat we een wandelroute zochten en geen beginpunt konden vinden. De man was zo vriendelijk om mee te lopen totdat we een bordje zagen staan. Ja toen wisten wij het wel.
Hier begint de Wale track een wandelroute waarbij we de hele berg op moeten, dus het is voor ons klimmen geblazen en vaak rusten. Maar tussen de bomen door waren de uitzichten op de zee en het strand zo geweldig mooi, dat het de moeite waard is. Bovenop de top aangekomen werden we beloond met een schitterend vergezicht. Vandaar uit lopen we de Scenic Walking Track die ons voert boven tussen de bomen met het uitzicht op zee naar de Whale watching towers. Een schitterende route en we hadden ook graag wat walvissen op afstand gespot. Maar helaas, die lieten zich niet zien.

We liepen weer verder en zagen een route die naar Frenchmans Beach voerde. We zijn die gaan volgen en moesten honderden trappen af naar beneden voor we beneden bij het strand waren. Maar ook dit was de moeite waard. Eerst rechts waar geweldige rotsen waren en wij als ware bergbeklimmers net deden of dit dagelijks werk was.
Toen zijn we langs het strand de andere kant gaan verkennen. Het strand hield daar op en ging over in allerlei soorten van rotsformaties die zo geweldig mooi waren dat we er geen genoeg van konden krijgen. Steeds verder klommen en klauterden wij. Eerst Tineke, en ik maar zeggen dat ik dat niet kon. Maar ik zocht toch steeds een weg om ook daar te komen waar zij stond. We zijn op een gegeven moment toch maar om gedraaid en terug gelopen. Want we wisten dat we al die trappen ook weer omhoog moesten klimmen. Nou dat is gelukt maar het was afzien, dat kan ik je wel vertellen. Boven aangekomen hoopte we dat we ergens koffie konden krijgen. Want geloof me..onderweg is weinig te vinden en op een strand al helemaal niet.
We werden beloond want 10 minuten verder was een lunchcafé. We hebben daar eerst een heerlijke cappuccino gedronken en daarna een lunch gebruikt.
Inmiddels was het gaan regenen en wij vonden dat we geluk hadden dat we net op dat moment op het overdekte terras zaten.
Toen de bui over was gingen we weer verder. Eerst een winkeltje nog nieuw spul voor de muggen gehaald. Daar stond een verkoopster die tegen iemand stond te vertellen over een Nederlander en probeerde lang zal ze leven te zingen. Wij zongen mee... En kregen een verhaal te horen van haar Nederlandse vriendin en diens moeder van 100 jaar. Op de vraag of er ergens "free WiFi" was in de buurt legde ze ons uit dat dit bij de buren was. Dit is ook een soort van eetcafé of bar. Nou dat is mooi meegenomen. Kunnen we daar een keer naar toe lopen of rijden..?
Zij wijst ons nog op een mooie route die tegenover haar winkeltje begint. We lopen door Headland Park en verder naar Whale Rock Blow Hole. Het is een hele mooie lange route die zo prachtig is dat het met geen pen te beschrijven is. De oohhh's en aahh's herhalen zich keer op keer....moet je hier zien...kom eens gauw...knip..knip..foto..foto.. Niet te stoppen? Rotsen...golven die tegen de rotsen metershoog omhoog spatten..! Supermooi!! Er zijn weinig mensen op deze route, maar ineens zien we een paar mensen stilstaan en jawel hoor..twee kangoeroes in de Bush daarboven...stil gedaan zodat we een foto kunnen maken.
Op een gegeven moment zien we trappetjes die naar beneden gaan en horen het geluid van een walvis...in eerste instantie schrikken we.. Maar dan begrijpen we het, we zien grote hoge rotsformaties en daarop slaan de golven zich stuk..tussen de opening van een rots zuigt het water zich naar binnen wat dit blazende geluid voortbrengt. Dit willen we zien. We halen moeilijke capriolen uit maar zijn wel voorzichtig. Wat geweldig om dit te zien..we blijven ons verbazen. Nu begrijpen we ook de naam Whale Rock Blow Hole! We lopen verder de route genaamd South George en eindigen bij de surf club waar Main Beach start. Op het einde zien we weer twee kangoeroes!! Dit waren hele grote en lieten zich niet makkelijk op de foto zetten.

Inmiddels was het bijna 16.00 uur geworden en gaan we de weg naar huis zoeken. We hadden vanmorgen een plattegrond meegenomen en Tineke heeft keurig uitgevogeld hoe we moesten lopen. Rond 16.30 uur waren we terug in het huisje. Wij hebben een deel kriskras over bergen en stranden over het eiland gelopen maar hemelsbreed zaten we amper een Half uurtje verwijderd van ons huisje.

Maaike, Connor en de kindjes waren al thuis en hadden een mooie dag gehad. De kindjes hebben op het strand gespeeld...ze hebben mooie uitkijkpunten gehad en Connor is gaan vissen totdat hij een nat pak kreeg.

Vanavond zijn we uit eten geweest met zijn allen en het was overheerlijk. Uitgeteld liggen de kindjes en Connor nu op bed. Tineke en Maaike kijken de foto's en ik sluit dit verslag af zodat ik mijn foto's ook terug kan kijken.

Vanavond doen we weer met zijn drietjes het spel terwijl de rest in dromenland is. Wij hebben de grootste lol.

Lieve mensen het is fijn om jullie niet helemaal verstoken te laten van onze belevenissen. Dus hoop dat de WiFi werkt in de bar. We moeten wel wat drinken onderwijl..het duurt even voor alles erdoor is.
Het verhaal van gisteren heb ik zaterdag ook geplaatst met de foto's.

Groetjes Tineke en Arno

• 24 Mei 2014 - 09:49

Annie De Wit:

Hallo rotsbeklimmers

Wat is het daar geweldig mooi ,niet vergeten de foto's zijn prachtig en daardoor zien we ook wat jullie doen ,dat is nogal wat klimmen kruipen ,prachtige stranden en verhalen van de hollanders die je gewoon tegen het lijf loopt ook met hun avonturen. Dat zullen jullie ook wel prachtig vinden .
    Wat een natuur en jij en Tineke er middenin dat zijn van die plaatjes he , van al die inspanning heb je het bordje eten welverdiend , nou dames geniet er met volle teugen van en slaap lekker .groetjes en liefs van ons,

De crocusjes.

• 24 Mei 2014 - 10:21

Ria En De Rest:

Nou Tineke en Arno,wat een belevenis en wat een prachtige natuur daar het is bijna niet te bevatten zo mooi .Dit is toch echt genieten ,en dan na het eten nog gezellig een spelletje spelen echt vakantie .Geniet ervan liefs Ria

• 24 Mei 2014 - 10:39

Janus En Riekie:

Hoi avonturiers,wat een mooie natuur,ja en wat een toeval om zomaar een kangeroe zien te staan,maar wel flink geklauterd op de rotsen,wel voorzichtig jullie he!Maak maar veel foto,s want dan kunnen jullie heerlijk na genieten,groetjes.

• 24 Mei 2014 - 11:16

Jose:

wat hebben jullie het naar jullie zin! Prachtig! tante tiny bedankt voor de lieve kaart en het cadeau. ik heb er nu al zin in. heel veel plezier nog!xx

• 24 Mei 2014 - 11:30

A:

Doe wel voorzichtig en zorg dat jullie niet verdwalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geniet ze.

• 24 Mei 2014 - 13:47

Cees En Annet:

Waauw dames, wat een mooie foto's, en wat een prachtige natuur geniet ervan. Maar wel een beetje voorzichtig met dat klimmen en dalen want ge bent gin 18 mir wanne.
    Groetjes Cees en Annet

• 24 Mei 2014 - 14:38

Elly Van Dillen:

3e poging hoi meiden geweldig reisverslag geniet nog even

• 24 Mei 2014 - 16:14

Ine:

Hoi meiden.

Wat een prachtige foto's. Het blijft genieten. Aan conditie ontbreekt het bij jullie niet.

Straks in Luxemburg is het voor jouw geen probleem Arno.

Geniet er saampjes nog lekker van
    Groetjes Leo en Ine.

• 24 Mei 2014 - 20:39

Anja & Jan De Wit:

Hallo Tineke & Arno. Leuk om weer wat te lezen en te zien van jullie. Het lezen en bekijken van jullue verslag en foto's zijn toch dagelijjse kost voor ons als 'van d'n andere kant van down-under'.
    Het ziet er allemaal schitterend uit daar. En dat je nu toch met betaalde (terras) Wifi gebruikt is een goed excuus om daar een wijntje te nuttigen. Toch?
    Arno, we hebben van je schoone zoon begrepen, dat hij Hansi wel bezighoudt in het Wine -en vd Voort-House. :)
    Groetjes,
    Anja & Jan

• 24 Mei 2014 - 21:45

Thea:

hallo Tineke en Arno

ik lees wel dat jullie nog goed kunnen klimmen. terug in het huis lekker eten na genieten en
    een wijntje of 2 en dan naar bed morgen weer een dag.

groetjes Thea

• 25 Mei 2014 - 18:49

Twan En Jeanette:

Hoi Arno en Tineke. Jeetje wat een mooie foto's dat is genieten zeg.
    Ook leuk om wat Nederlanders tegen te komen, Is we grappig.
    Genie van jullie laatste dagen daar in Australie.

Groetjes Twan en Jeanettei