Weer naar huis! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Weer naar huis! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Weer naar huis!

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

04 Juni 2014 | Nederland, Uden

Dinsdag 3 juni 2014

Vannacht heb ik geslapen als een blok..gisteravond kon ik mijn ogen niet meer open houden en de Hanging Snake die we hadden gekocht heb ik na een glaasje gelaten voor wat het was en heb mijn bed opgezocht. Tineke heb ik niet meer naar bed horen komen..ik lag helemaal in coma! De schade van de nacht daarvoor heb ik dus dik en dubbel ingehaald.

Vanmorgen werden we voor de laatste keer van deze vakantie door Maaike en de kindjes wakker gemaakt. Even knuffelen en dan gaan we ontbijten. Maaike brengt Cliff naar school en wij geven Wally zijn eten.
Nadat Maaike terug is beginnen Tineke en ik de koffers te pakken. Het blijkt dat Tineke met de koffer over de 23 kilo zit, dus dat wordt overpakken naar de handbagage. Even zweten, maar als we dan de koffers wegen klopt het allemaal!.. Goed gewicht voor de koffers en handbagage.

Rond 10.45 uur zijn we zover klaar en staat de koffie/thee met de koekjes voor ons klaar. We hebben heerlijk buiten op de veranda in onze pyjama zitten keuvelen terwijl Wally in zijn loopkarretje om ons heen rent!
Dan wordt het tijd om te douchen en in de kleren te gaan.

Om 12.30 uur gaan we lunchen, als afscheid nemen we een gebakken eitje. Wally ligt op bed en wij nemen de tijd en wisselen de laatste verhalen uit onder het genot van het laatste beetje Hanging Snake.

Om 14.45 uur is het tijd om Wally uit bed te halen en zijn boterhammetje te geven. Ondertussen komt Connor thuis. Wij gaan de sokken en schoenen aandoen en onze koffers worden in de auto geladen.
Wally mag ook mee en Cliff gaan we van school halen. Dus jullie begrijpen we hebben de wagen vol zitten en Connor zwaait de hele bups gedag..misschien denkt hij wel: " Eindelijk rust in huis".

Rond 17.00 uur zijn we bij het vliegveld en Maaike dropt ons bij de Kiss en Go!! We nemen afscheid van haar. Tineke en Maaike beseffen nu, dat het afscheid weer voor een paar jaar is. De kindjes krijgen nog een laatste dikke knuffel en Maaike met de kids rijden weer huiswaarts.
Daar staan we dan..... Besef is er nu echt dat we richting huis gaan.

We kunnen nog niet inchecken dus nemen we een kopje cappuccino met wat lekkers erbij. We kijken wat rond totdat het tijd is dat we bij Emirates in kunnen checken om aan ons eerste deel van de terugreis te beginnen. We staan bijna vooraan en zijn snel aan de beurt.
De koffers gaan op de band..en wat blijkt...de handbagage is te zwaar, mag maar 7 kg zijn en de koffer mag 30 kilo wegen. We worden terug gestuurd om alles over te pakken zodat het gewicht van de handbagage kloppend is. Tjonge jonge...het gaat toch allemaal in een en hetzelfde vliegtuig denken wij..het scheelde maar een paar kilo. Dus weer helemaal terug gelopen en spullen vanuit de handbagage in de koffer gepropt. Het zat er allemaal zo mooi ingepakt ..maar regels zijn regels en wij willen toch wel graag naar huis.
We moeten weer opnieuw in de rij om in te checken. Door al dat gedoe vergeet ik een plaats bij het raam te vragen. Nu maar afwachten waar we dadelijk zitten.. Plaatsen J en K.. We zien wel.

We zitten nu weer aan de cappuccino en hebben internet...Jippie..kunnen we het verslag afmaken van vandaag.
Wel verbinding maar we kunnen niets verzenden of op de site zetten.

We kunnen boarden om 20.00 uur. Natuurlijk verwacht ik weer dat de toeters en bellen gaan rinkelen. Ik ontdoe me van alles wat kan piepen en denk laat het maar gebeuren. Loop langzaam door het poortje. Zeg nog dat hij wel zal gaan piepen ..vraagt de man of ik wat sneller wil lopen. Er piept helemaal niets!..de eerste keer dat ik zo door kan lopen!!!
Tineke lacht om mij. Ongelovig gezicht als ik door het poortje loop. Maar goed..dat is vast een goede snelle controle.
We zitten op de tweede rij van voor in het vliegtuig en hebben veel beenruimte. En...een plaats bij het raam. Maar zitten ook wel in de buurt van veel kleine kindjes. Om 21.00 uur Australische tijd gaan we de lucht in, Nederlandse tijd dinsdag om 13.00 uur.
We landen op Dubai 4.50 uur lokale tijd dat is in Nederland middernacht van dinsdag op woensdag 2.50 uur. Het eerste stuk van de terugreis van 14 uur zit er op. De reis is goed gegaan, maar veel krijsende kinderen. Niet dat we ons er aan gestoord hebben, maar... het was eigenlijk nooit stil.

Woensdag 4 juni 2014
Na het landen worden we met bussen naar de aankomst en vertrekhal gebracht. Nou dat was me een rit. We zaten wel 15 minuten in de bus. Meteen douane controle en weer alles af gedaan wat eventueel kon zorgen dat het kon gaan piepen, en dat gebeurde deze keer toch. Tineke liep voor me en zorgde weer voor mijn bagage terwijl ik met een gesluierde dame weer in een hokje moest. Deze keer was ze snel overtuigd dat het mijn knieprothesen waren die zorgde voor het alarm en mocht ik weer terug naar mijn bagage en de schoenen sieraden aandoen.
Daarna gingen we naar de toilett en even winkels kijken. Maar al die blink..blink..is niets voor ons.
We gaan om 7.40 uur boarden en vertrekken om 8.25 uur plaatselijke tijd, dat is 6.25 uur Nederlandse tijd. De vlucht is goed gegaan, we kijken wat film, luisteren muziek en drinken bij de lunch in het vliegtuig een laatste wijntje als afsluiting van onze vakantie.
Woensdag om 13.30 uur landen op Schiphol op de Polderbaan ..dat is nog een heel stukje taxiën alvorens we uit het vliegtuig mochten.
Na het uitstappen richting de bagage en krijgen we ook de de paspoortcontrole nog. Als we onze koffers en de didgeridoo hebben gaan we kijken of we Hans kunnen vinden, we hebben al sms contact gehad en gevraagd of hij al op Schiphol was en ja hoor..hij berichtte dat hij er was. Op de vraag of hij alleen was werd bevestigend geantwoord. Ook met Debbie en Remko hadden we contact en ja..ze volgenden ons op een site zodat ze precies wisten waar we vlogen en wanneer we geland waren.
Tineke en ik gaan met de koffers door de deur naar de ontvangsthal en daar stond onze verrassing... Hans, Debbie en Chris, Amy, Cas en Floor en Thea de zus van Tineke.
Wauw .... dit was een super leuke verrassing die we echt niet verwacht hadden. Wat ontzettend leuk!
We werden allebei in de bloemetjes gezet! Wat een ontvangst!
Met zijn allen gaan we nog wat drinken op het vliegveld voordat we met de auto huiswaarts rijden.
We brengen Tineke naar huis en Thea gaat met haar mee. Wat een ontvangst bij haar binnen met bloemetjes en kaartjes! Dat is pas leuk thuis komen. Ook de buren die bij binnenkomst in Uden al toevallig achter ons aan reden kwamen haar al een welkom thuis heten.
Daarna gaan Hans en ik met Amy ook naar huis. Ook daar wacht een verrassing..grote letters op de raam met Welkom Thuis. Floor, Cas en Amy hebben zich goed uitgeleefd met het versieren van de kamer en achter buiten op de raam.. Ook ik ben verwend met bloemetjes en kaartjes!
Dank je wel wel iedereen ...dit is heerlijk thuiskomen. Remko en Mirella komen later ook en we gaan gezamenlijk Chinees eten.
Na het eten worden natuurlijk de cadeautjes uitgedeeld en iedereen is blij met wat hij/zij kreeg.

Als iedereen huiswaarts is ga eerst heerlijk douchen en daarna dit verslag afmaken.. maar dat valt niet mee. Onder het genot van een wijntje dat Hans voor me in heeft geschonken val ik telkens in slaap.
De vermoeidheid van een gemiste nachtrust slaat ook bij mij toe.
Maar de afsluiting van onze verslagen wil ik voor middernacht op de site hebben gezet. En...het is weer gelukt....

Tineke en ik hebben een super leuke vakantie gehad waarin we veel gezien en veel gedaan en heel veel gelachen hebben. Het waren onvergetelijke weken voor ons die we nooit zullen vergeten.
Jullie hebben een stukje mee kunnen liften met onze belevenissen en wij hebben dadelijk meteen een dagboek waar wij als naslagwerk van kunnen genieten.

Dank iedereen voor de leuke reacties die we van jullie hebben gekregen in deze laatste 5 weken in welke vorm dan ook. Dat was heel erg fijn!

Heel veel lieve groetjes
Tineke en Arno

• 05 Juni 2014 - 00:24

Riekie En Janus:

hoi Arno en Tineke,fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad,en hebben genoten,maar ook dat jullie weer thuis zijn,Het was mooi om jullie te volgen,groetjes van ons.

• 05 Juni 2014 - 08:25

Maria:

Hallo Arno ,

Wat een fijne thuiskomst zeg!
    Echt kei leuk en ook dat Thea er was voor Tineke.
    Ik voelde me al schuldig dat ik niet thuis op haar stond te wachten met een bloemetje maar het was zo`n regenweer dat ik geen zin had om op de fiets er door te gaan en niet precies wist wanneer jullie er waren. Maar ook dit weerzien is weer fijn met natuurlijk een bloemetje.
    Arno in ieder geval kei bedankt voor de mooie verhalen en de prachtige foto`s, jullie hebben zeker een onvergetelijke vakantie gehad.!
    Ik ben vanmorgen al om 7.uur gewekt door Cliff met de vraag of hij het pakje open mocht maken dat was aangekomen. Hij had al de hele middag moeten wachten maar nu vond Maaike het wel een prima tijd. Dus nu mocht ik genieten van het gezellige gebabbel in de vroege ochtend zoals de kids jullie s`morgens wakker kletsten.!
    Arno geniet nog maar lekker lang na en groetjes van ons.
    Maria

• 05 Juni 2014 - 11:15

Cees En Annet:

Welkom thuis dames en ga nog maar lekker lang nagenieten van de prachtige reis die jullie toch maar mooi gemaakt hebben. Wij hebben genoten van de reisverslagen en als alles in elkaar gezet is willen wij het zeker een keertje zien.
    Groetjes Cees en Annet.

• 05 Juni 2014 - 13:25

Elly:

Welkom in Nederland allebei. Wat een mooie reis en wat is het leuk om jullie zo te hebben mogen volgen. De foto's kon ik vaak niet openen, maar dat komt omdat WiFi hier niet zo sterk is. Zaterdag is er gewoon repetitie dus als jullie weer bijgekomen. Zijn van de reis, doe ze van mij de Gr., ik ben zie jullie volgende week zaterdag. Gr. Elly

• 05 Juni 2014 - 16:36

Lenie Van Der Heijden:

Wat een mooie reis en vakantie was dat Arno!
    Het was een genot om jullie te volgen en je verslagen te lezen! En te genieten van de mooie foto's.
    Prachtige ervaring om om terug te kijken, dat pakt niemand je meer af!

Groetjes Lenie en Rob

• 05 Juni 2014 - 18:44

Ine:

Hallo Arno en Tineke.

Welkom weer in uden. Wat een ontvangst op Schiphol , geweldig.

Jullie kunnen terug kijken op een fantastische vakantie. Daar zal nog lang over na gepraat worden. Nu een paar dagen lekker uitrusten, en dan zit je zo weer in het ritme van alledag.
    Groetjes van Leo en Ine.

• 05 Juni 2014 - 18:58

Theo En Rian:

welkom terug jullie beiden.

We hebben niet alles gelezen want wij zijn ook op vakantie geweest.
    Maar wat we gelezen hebben was erg leuk.
    Maar lekker thuis is ook weer fijn zeker na zo`n mooie vakantie.

Groetjes Theo en Rian

• 05 Juni 2014 - 19:04

Lea:

Hallo Arno en Tineke,

Wat heb ik genoten van jullie gezellige verslagen.
    Volgens mij hebben jullie een super vakantie gehad.
    Arno tot gauw.
    Gr., Lea

• 05 Juni 2014 - 22:38

Christie:

Dag dames,

Welkom thuis en Arno weer bedankt voor je mooie verslag.

Groetjes Christie

• 06 Juni 2014 - 12:45

Ria En De Rest:

Hallo,dames fijn dat jullie weer thuis zijn.Wat was het een prachtige vakantie ,die zul je niet zo gemakkelijk vergeten.Nu nog even bij komen van de reis en dan gaat het gewone leven weer door.Bedankt voor de mooie reisverslagen enprachtige foto's groetjes Ria

• 06 Juni 2014 - 15:45

Thea:

Hallo

Tineke en Arno
    dat is nou eens een goeien af sluiting van de vakantie.