Brisbane River/ Brisbane stad - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Brisbane River/ Brisbane stad - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Brisbane River/ Brisbane stad

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

30 Mei 2014 | Australië, Bellbowrie

Vrijdag 30 mei 2014

Vanmorgen zouden we vroeg gewekt worden maar de kindjes hadden doorgeslapen en dus sliepen wij ook uit.
Om 8.30 uur werd er op een deur geklopt en werden we wakker "gemaakt". Daarna hadden we onze tijd hard nodig want we gingen met de boot naar de stad.
Ontbijten..douchen en we waren klaar om te vertrekken. Onverwacht weer een Hollandse dag..Cliff gaat bij opa spelen en Wally mag bij Connor blijven.
We hebben ieder een soort van OV kaart. Maaike heeft er een van zichzelf en Tineke en mogen die van de ouders van Connor lenen.
Met deze kaart kunnen we met alle openbaar vervoer, de bus, de boot en de trein.
We gaan eerst naar een winkel in Bellbowrie waar we de kaarten op kunnen waarderen. Want er stond te weinig geld op.
Nadat we dat hebben gedaan zijn we precies op tijd voor de bus. We stappen uit bij de Regatta en gaan naar het opstappunt van de boot. Ook daar zijn we net op tijd, de boot vertrekt na 5 minuten.
Na 15 minuten varen zijn we al midden in de stad en stappen daar uit. We gaan eerst op zoek naar een Rockcafé. Tineke wil graag nieuwe drumstokken van Australië. In Cairns waren we al op zoek geweest maar daar waren alleen reguliere drumstokken verkrijgbaar. Die heeft ze al.
Volgens kenners kun je speciale drumstokken alleen in een Rockcafé kopen. Op internet had ik gisteravond gekeken waar we deze konden vinden en het adres opgeschreven. Laat ik nu vergeten het adres mee te nemen. Dus wij op zoek en kijken of we iets zagen dat op een Rockcafé leek..maar nee hoor. Bij de bibliotheek was een informatiepunt dus daar zijn we het gaan vragen. Daar konden ze ons ook niet helpen. Onderweg kwamen we twee politieagenten tegen en ook aan hen gevraagd of ze ons konden helpen. Helaas...ook zij konden ons niet vertellen waar het was. We gaven de moed op en gingen gewoon verder door de stad lopen, maar eerst heeft Tineke ons getrakteerd op een heerlijke lunch!
Na de lunch weer verder de stad in en we komen bij het plein waar ook de kofferverkoop was van enkele weken geleden. Daar stonden nu enkele caravans en ook een hele kleine caravan. Er liepen allemaal verklede mensen rond. Het was een soort promotie voor een caravanshow. We maakte een foto van het gehele tafereeltje en er kwam een man op ons toe gelopen die bonnen uit kwam delen. Hij hoorde wel dat wij niet van hier waren en vroeg waar we vandaan kwamen. Toen hij hoorde dat wij uit Nederland kwamen zei hij oh..mag ik een kus.. Wij lachen natuurlijk. Voor die kus moest hij wel met ons op de foto. Omdat hij zulke gekleurde schoenen aanhad en dat been optilde, deden wij dat ook. Hilariteit!!

Langs de kant op een trottoir staan op een gegeven moment allemaal Australische dieren gemaakt van materiaal van oude motoren. Dat is schitterend...werk aan de winkel voor mijn zwager Ad...???

Op een plein bij een heel oud kerkje ( waar natuurlijk een foto van gemaakt moet worden) staan heel veel auto's ..van plastic..opgeblazen. Hierop mag iedereen zijn/haar handtekening zetten als teken dat je de actie ondersteund voor een vrijdag zonder verkeersongelukken. Natuurlijk tekenen wij en gaan ook even een autootje "optillen"!!!

We zien een parkeergarage waar je zelf de knop kunt bedienen en waar de auto's 3 hoog boven elkaar staan. Sta je 3 hoog dan druk je op de knop en jouw auto komt dan naar beneden terwijl de andere auto's zakken. Hoezo ruimte besparend.??

We hebben nog tot 15.00 uur in de stad rondgelopen. We komen langs een ijssalon en het water liep ons in de mond. Maaike en ik lieten ons verleiden en namen een ijsje. Tineke bedankte voor deze traktatie.
Maaike wilde voor de spits thuis zijn en de terugreis ging per bus. Het was de tijd dat de scholen uit waren want de bus vulde zich met allerlei schooljeugd. Mooi om te zien. De leerlingen dragen hier op alle scholen een uniform en elke school heeft een ander soort van uniform. Van lange broeken tot in het pak..rood met wit..rood met grijs etc..etc...sommige met hoedjes!... Kniekousen..stropdassen etc... Ergens een goede zaak..iedereen is gelijk en niemand steekt een ander de loef af met merkkleding!

Rond 16.30 uur stappen we de bus weer uit in Bellbowrie en lopen we terug naar de Cunneen Residence zoals mijn broer Jan het zo mooi omschrijft. Even opfrissen en dan vertrekken we richting het huis van de ouders van Connor. Wij zijn daar met zijn allen uitgenodigd voor het diner. Heel erg lief. Neal, de vader van Connor heeft gekookt. Na 30 jaar koken is moeder gestopt met koken, zij vond het welletjes.... en is vader gaan koken.
Wat hebben zij een prachtig huis en wat een grote tuin. Het lijkt net een eigen landgoed. Nergens vlak en heel erg mooi aangelegd. Veel bomen... fruitbomen.. bananenbomen.. tomaten..olijven..etc..teveel om op te noemen.
Buiten ook een heel mooi zwembad naast het huis.
Te weten dat bij de overstroming 3 jaar geleden, de tuin helemaal en het huis 1,5 meter onder water heeft gestaan. Zij waren zelf op dat moment niet thuis en e.e.a. moest toen door de kinderen geregeld worden. Bij thuiskomst stond alleen het houten geraamte van het huis er nog.
De ouders van Connor zijn tot hun huis was opgebouwd bij Maaike in huis geweest.
De overstroming destijds heeft ook in de stad Brisbane voor veel overlast en ellende gezorgd.

Het eten bij de ouders van Connor was voortreffelijk...Neal kreeg van ons dan ook 10 punten. Verzadigd gingen we rond 19.30 weer huiswaarts.
De kindjes gingen in bad en daarna mocht Cliff nog even 2 spelletjes op de iPad doen.

Ik had de afspraak met Hans dat ik om 21.00 uur zou Skypen. Vandaag zijn Floor, Cas en Amy de hele dag bij opa dus dan is het leuk iedereen weer even te zien en te spreken. Maar helaas... Het was zeer frustrerend en net zoals gisteren is de verbinding heel erg slecht. Hij valt wel tich keer weg en na een laatste poging waar ik Hans en de kindjes even heb gesproken geven we het op en hopen dat het een volgende keer beter lukt. Maar...ik heb ze even gezien en gesproken.

Lieve mensen, ondertussen is het hier 00.00 uur Australische tijd en Tineke en ik zitten aan de wijn en proosten op haar 61e verjaardag!! Van Harte Gefeliciteerd Tineke!! Tineke is dit jaar heeeeel lang jarig. We starten bij de Australische tijd om 00.00 uur en over 8 uur start in Nederland pas haar verjaardag! Dus wij gaan morgen hier na 00.00 uur ook nog even door ook al ligt de rest op een oor.
Wat de dag van morgen brengt dat zien we wel ...Tineke laat zich verrassen!!

Heel veel groetjes,
Tineke en Arno

• 30 Mei 2014 - 17:11

Cees En Annet:

Hallo Dames,
    Allereerst wil ik natuurlijk Tineke feliciteren met haar 61e verjaardag en nog veeeeeeele gelukkige jaren toewensen, maak er morgen een mooie dag van neem er maar eentje van ons.
    Groetjes Cees en Annet.

• 30 Mei 2014 - 18:12

Anja & Jan De Wit:

Tineke

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Skônne leeftijd is dâ wel 61 :).
    En die drumsticks hebben ze hier ook bij Bevers de poelier, alleen daar krijg je zo'n vette handen van. Geintje........:)....ik hoop dat je ze nog vindt op die Rockplanet.
    Arno, jammer dat het skypen niet echt wil lukken, maar ja het is niet anders.
    Nog fijne dagen voor jullie,
    Gr. Anja & Jan

• 30 Mei 2014 - 18:14

Riekie En Janus:

Hoi dametjes,Tineke gefeliciteerd met je verjaardag,maak er maar een mooie dag van,en heeeeel lang.Jullie hebben weer een mooie dag er op zitten,weer van alles gezien en plezier gehad,we zien morgen wel wat jullie dan in petto hebben,groetjes.

• 30 Mei 2014 - 19:00

Anniedewit :

Hallo feestvierders

Tineke van harte gefeliciteer met je 61ste verjaardag en maak er een mooi feestje van ,laat je lekker verwennen door alle lieve mensen om je heen.
    Jullie hebben zo te lezen een druk dagje achter de rug , wel een heerlijk stuk op de boot, en daarna veel gewandeld en veel tegen gekomen, maar geen drumstokken van een rockcafe , en een mooi kerkje en hoge torenflats zag ik , nou meisjes geniet nog lekker van je wijntje en slaap lekker . Groetjes en liefs van

De crocusjes

• 30 Mei 2014 - 23:24

Ans En Henk :

Hoi Tineke ,familie en Arno

allereerst Tineke van harte gefeliciteerd met je 61ste verjaardag .
    Geniet er van daar bij Maaike en Familie en Arno .
    En Arno je hebt het goed voor mekaar .mooie verhalen en foto,s .
    Geniet nog van een paar mooie dagen met elkaar daar .
    Veel groetjes van Ans en Henk

• 31 Mei 2014 - 11:03

Debbie:

Lang zal ze leven..lang zal ze leven..lang zal ze leven in de Gloria........
    Kunnen jullie ons horen daar? Wij zingen zo hard als we kunnen.
    Tineke hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een mooie dag van.

Heel veel feestelijke verjaardagsgroeten van
    Chris en Debbie en Floor en Cas.

P.s. (O)ma jij natuurlijk ook heel veel knuffels en kusjes

• 31 Mei 2014 - 19:55

A:

Tineke ,Hartelijk gefeliciteerd met deze speciale verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!!!!Geniet ervan.

grts