Botanic Gardens Brisbane - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Botanic Gardens Brisbane - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Botanic Gardens Brisbane

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

01 Juni 2014 | Australië, Bellbowrie

Zondag 1 juni 2014

Vanmorgen werden we tussen 8.00 en 8.30 uur gewekt door Maaike en de kindjes. Het is steeds een spelletje als ze ons wakker mogen maken..ze kloppen op de deur ..als wij dan "Binnen" ..roepen, komt Maaike met Wally op de arm de slaapkamer binnen en Cliff verstopt zich dan achter Maaike. Wij vragen dan of Cliff er niet bij is...en na lang "zoeken" piept hij dan ineens achter Maaike vandaan en dan moet er geknuffeld en gekieteld worden op bed.

Vandaag is het zondag en Connor is gaan vissen. We gaan op ons gemakje ontbijten, douchen en aankleden.
Maaike gaat vandaag met ons en de kindjes naar de Botanic Garden in de stad Brisbane.
Brisbane heeft 2 Botanic Gardens. Je hebt de City Botanic Gardens en de Botanic Gardens aan de voet van de hoogste berg van Brisbane, Mount Coot-tha.
Wij gaan naar de Gardens bij Mount Coot-ha welke een oppervlakte heeft van 52 hectare.
Het is een halfuurtje rijden en het weer is goed. Vanmorgen toen Maaike opstond regende het, maar gelukkig is het nu droog en schijnt de zon. Het weer kan hier zo maar in een keer omslaan. Wij hebben dus wederom veel geluk!

Bij de Botanic Gardens parkeren we de auto rond 11.00 uur recht voor de deur. Dat is weer geluk hebben, want het is er heel erg druk. Er zijn al bezoekers die weggaan. Zij zijn waarschijnlijk al heel vroeg de tuinen in gegaan. Iedereen kan de tuinen gratis bezoeken.
In de Botanic Gardens kijken we onze ogen weer uit. Zulke mooie grote verschillende soorten bomen, bloemen, struiken.. Een lust voor het oog.
We lopen door de Japanse tuin, bezoeken het Bonsai house, het Fern (Varens) house, het cactus house, lopen door het exotisch regenwoud. Ook lopen we door de Laguna en Bamboo Groove. We zetten Cliff ook een muts op van de bast van een Bamboo boom zoals Tineke en ik hadden gedaan in Cairns.
Bij binnenkomst van de Gardens hebben we een plattegrond meegenomen en Cliff is onze "gids". Hij vervult zijn rol goed...en wij spelen het mee!
Tussendoor gaan we natuurlijk ook even een hapje eten en een kopje koffie drinken.
Daarna lopen we weer verder en genieten van al wat groeit en bloeit en de dieren die we er zien..een Boskalkoen.spinnen..vogels ...en we zien ook verschillende Bearded Dragons. Dat is een geslacht van Hagedissen. Ze worden ook wel Baardagamen genoemd.
Bij de Kids trail (route voor de kinderen) zien we er een onder de brug liggen van steen en daarop zie je dan verschillende echte hagedissen zitten.
Vanuit het regenwoud lopen we naar boven naar de bergtop voor een panoramisch uitzicht over Brisbane. Dit hebben we al een keer meer gedaan maar dan op een ander punt. Nu ligt de stad wel heel dichtbij. We schieten er een paar mooie plaatjes en dalen dan weer af naar beneden.

Inmiddels wordt het ook tijd om naar huis te gaan om weer op tijd thuis te zijn. Als we thuis aankomen is Wally in slaap gevallen en Maaike wil hem niet wakker maken. Tineke blijft bij hem in de auto zitten. Wij maken binnen koffie en thee en brengen Tineke haar koffie naar de auto. Als Maaike de taart (left-over van gisteren) wil brengen wordt Wally wakker en komen ze naar binnen.
Inmiddels zit Cliff met mij een spelletje te doen op de iPad. Hij vindt dit zo geweldig! Dus mag hij elke dag 15 minuten op de iPad.
Maaike zorgt voor het eten en wij vouwen de was op. Het ruikt heerlijk in de keuken!!! Omdat Wally moe wordt stelt Tineke voor dat wij de kinderen in bad doen en de pyjama's aan doen. Dan zijn ze alvast klaar voor de avond.
We wachten tot 17.30 uur met eten in de hoop dat Connor op tijd thuis zal zijn. Maar hij is verlaat dus beginnen wij maar vast te eten. Maaike heeft heerlijke pasta gekookt met tonijn! Het was smullen. Het recept heet officieel Tuna Pasta Bake!

Na het eten ga ik proberen te Skypen en FaceTimen en Tineke speelt nog even met de kinderen.
Het Skypen en FaceTimen was vreselijk...Skypen is niet gelukt en de FaceTime met Debbie was ook zeer frustrerend..de verbinding viel telkens weg en ook al zag en hoorde ik haar en Cas, zij hoorde mij helemaal niet. Dus we zijn er maar mee gestopt en hebben de conversatie via de sms verder voortgezet.

Zojuist hebben we koffie en thee gedronken met nog een stuk worteltjestaart terwijl Maaike een recept opzoekt dat ze morgen wil bereiden als ons "laatste avondmaal". Wat het precies gaat worden weet ik niet maar dat horen we nog wel.

Morgen nog een hele dag bij Maaike voordat we dinsdag terugvliegen. We staan morgen weer vroeg op want er staat nog van alles op de agenda!!

Heel veel groetjes
Tineke en Arno

• 01 Juni 2014 - 15:30

A:

Hoi vakantiegangers,
    Jullie luilekkerland feestje loopt op zijn einde en we hebben allemaal mee mogen smullen van die mooie avonturen.Jullie zullen goed moe zijn als jullie weer voet op Nederlandse bodem zetten.Maardat is het dubbel en dwars waart! Geniet van de laatste dag!!!!!!!!!!!!!!!
    grts

• 01 Juni 2014 - 17:28

Anniedewit:

Dag meiden

En weer een mooie dag, wat een prachtige tuin en groot daar heb je het in een dag niet gezien , had Connor ook nog wat vis gevangen , jullie blijven jarig want het is altijd feest bij Maaike met lekker eten en drinken en meerdere taarten , het is maar goed dat jullie km maken , mag je wat extra snaaien , oo wat zullen jullie elkaar missen als je op huis aangaat, en de kindjes missen het pieperke bergen smorgens. Meisjes misschien slapen jullie al lekker . Tot morgen ben benieuwt wat de laatste dag brengt voor jullie weer verrassing.

Groetjes en liefs voor jullie
    De crocusjes

• 01 Juni 2014 - 20:55

Riekie En Janus:

Hoi dametjes,jullie hebben weer genoten,van al dat moois,maar aan al die mooie dingen komt het einde inzicht,geniet morgen van jullie laatste dag,en maak er nog een gezellige avond van,groetjes.

• 02 Juni 2014 - 07:34

Remko, Mirella & Amy:

Weer erg mooie plaatjes en leuke verhalen, maar er komt nu toch echt een eind aan. Geniet nog van de laatste dag. Een hele fijne en veilige terugreis. Dan zien we jullie woensdag weer in levende lijve!