Was en shopdag... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Was en shopdag... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Was en shopdag...

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

13 Mei 2014 | Australië, Cairns

Dinsdag 13 mei 2014

Onze tourdagen zitten er op en we we zien wel of we deze dagen nog wat spectaculairs gaan doen. Omdat we nu uit kunnen slapen, hadden we gisteravond ook geen haast om gaan te slapen. Eindelijk was er de tijd om rustig de mails te beantwoorden en te Skypen of te FaceTimen met enkele mensen. Leuk om de afstand zo te verkleinen.
Om 21.30 uur schrikken we omdat er in een keer heel hard werd geboord naast ons..raar tijdstip vonden we, en niet beters te weten zat daar ook gewoon een hotelgast in die kamer. Maar we hebben geen gegil gehoord of zo, dus onze fantasie verhalen is fantasie gebleven .

Vanmorgen hebben we inderdaad uitgeslapen en in onze nachtkleding tot 11.30 uur rondgelopen. Alles een beetje geordend en de was gesorteerd. We hadden twee draaien was dus nadat we ons hadden opgefrist zijn we de wasruimte gaan zoeken. Voor $ 3,00 Australische dollars kun je wassen en voor nogmaals hetzelfde bedrag ook drogen. Dus voor een goeie €4,00 hadden we een machine weer droog in de koffer. Dit wasritueel willen we ook vrijdag nog doen, dan gaat alles schoon mee naar Brisbane zaterdag. Was die niet droog is houdt Tineke onder de waaier die op de kamer aan het plafond hangt!!

Het weer was niet alles vandaag..vanmorgen regen, tussendoor weer droog, maar het bleef miezeren.
Rond 14.30 uur toen alles aan kant was zijn we op ons gemakje richting het centrum gelopen voor een late lunch. We gingen naar het overdekte Winkelcentrum waar op de bovenste etage allerlei eetgelegenheden zitten.. We kiezen voor salade. Zalm salade en kipsalade. We hadden geluk, vandaag was er 50% korting op alle salades. We hebben een medium bak laten vullen met de helft van elks. Dat koste ons....$ 5,00 ..voor € 3,60 samen lunchen..nou dat is nog eens leuk!
Ik ben ook nog op zoek gegaan naar een nieuwe fotocamera..een kleintje, maar nog niets gekocht. Mijn eigen camera is nl beschadigd toen ik ben gevallen. Er zit binnenin de camera op de lens een beschadiging. Nu staat er telkens een vlek op elke foto. Jullie zien die niet want ik kan de foto bijsnijden zodat die vlek wegvalt. Of ik maak een foto waar de vlek in een donker gedeelte van de foto valt. Soms de camera helemaal op zijn kop etc..dus snel foto's schieten is er niet bij. Gelukkig maakt Tineke ook foto's en kunnen we jullie toch mee laten genieten d.m.v. onze plaatjes. Je snapt dan ook wel dat we veel werk hebben voordat we de foto's op de site hebben staan. We moeten ze eerst vanaf de kaart op de iPad zetten en dan gaan we, daar waar nodig bijsnijden. Het is bewerkelijk maar leuk om te doen. Zodoende krijgt Tineke ook nog les in het digitale gebeuren!

Maar goed, we waren dus aan het kijken voor een camera, en Tineke werd aangesproken door een meisje die vroeg of wij uit Nederland kwamen. Ze dacht al dat ze Nederlands hoorde spreken. Zij was al 11 maanden met haar vriend rond aan het trekken in Australië. Haar vriend kwam er ook bij en we hebben gezellig staan praten. Toen ik vroeg of zij toevallig uit Brabant kwamen (het accent was overduidelijk) vertelde ze dat ze uit Sint Oedenrode kwamen. Toen wij zeiden dat wij uit Uden kwamen, was het lachen aan allebei de kanten. Morgen vertrekt dit stel vanuit Australië nog voor 1 maand naar Azië en dan gaan ze pas naar huis. Toen wij afscheid namen en zeiden dat we hen misschien nog wel in het Ujese een keer tegen zouden komen en dan ons af zouden vragen..wat een bekende gezichten..waar kennen we die ook alweer van? Grapte we zo van..is het van het kruidvat..de jumbo...of zitten ze in de vriendengroep van onze kinderen... Dit alles op z'n plat Ujes! Het meisje begin spontaan te huilen en zei: "Dit heb ik zo gemist..het gewoon Nederlands te praten ..".. Wij haar getroost gezegd dat het goed is dat je "thuis" mist en het ook goed is dat je na die lange reis weer graag terug gaat. Ze heeft nog even gesnuft en daarna hebben we hen een hele goeie reis gewenst.
Een camera heb ik nog steeds niet gekocht.

Om 17.00 uur gaat het overdekte gedeelte dicht en zijn we het centrum verder in gelopen. Inmiddels was het droog en de temperatuur was nog heerlijk! Verder richting de Esplanada waren de winkels nog open. Dus kijken of we toch wat leuks konden vinden voor onszelf. We kwamen bij een overdekte nachtmarkt..(tot 23.00 uur open) daar zaten heel veel winkeltjes bij elkaar. Ook eetgelegenheden. Dit was leuk...het is dan ook gelukt om enkele leuke dingen te scoren voor weinig geld.

Om 20.30 uur lopen we richting ons hotel als we de fietstaxi zien staan. Hij zet gasten af bij een restaurant. We overleggen of wij dit ook willen.. En besluiten dat we ons naar het Best Western Sharidon hotel laten brengen (ons hotel) en vragen wat de kosten zijn. Hiervoor is geen vaste prijs en mogen wij zelf bepalen wat de rit ons waard is.
Het was lachen gieren brullen... Deze fietstaxi heeft achter een karretje met een groen verlichte strip die de wielen groen verlichten. Het geheel lijkt op een soort van riksja. De bestuurder heeft een soort van mountainbike waar dit karretje aanhangt. Hij is in sportieve kleding met een fietshelm. Hij heeft ook muziek opstaan en vraagt waar we vandaan komen. Als wij zeggen dat we uit Nederland komen vraagt hij of we muziek van Jeroen van de Boom willen horen. Dat was oké zeiden we. Dus wij zitten in een riksja in Australië met muziek van Jeroen van de Boom en zo gaan we door de straten tot het hotel. Daar aangekomen maken we nog een foto en geven hem $ 10,00 (€7,20)
Hij was hartstikke blij. Hij doet dit 7 avonden per week ..werkt overdag niet, maar verdiend op deze manier geld en spaart hiermee voor reizen die hij tussendoor maakt. Dus heeft hij voldoende gespaard dan kan hij weer een trip maken. Komt hij thuis dan gaat hij weer op zijn fietske.
De dame van het hotel zag dat we zo' n plezier hadden en zei dat ze dat zo leuk vond onze blije gezichten telkens te zien.

Boven aangekomen koffie/thee gezet...en voeten wassen. Van de regen hebben mijn slippers zo afgegeven dat het pikzwart is onder mijn voeten..helemaal schoon wordt het niet, dus de rest moet er af slijten.
Onderwijl dat ik het verslag maak, zorgt Tineke voor lekkers erbij ....kaasje.... .toastje..kaasje..chips..wijntje. Dat wordt weer gezellig ..tussendoor even FaceTimen met dochterlief wat nogal verwarring gaf bij Chris. Bij hem kwamen de oproepen binnen..enne..een keer was toch echt voldoende voor hem!!

Voor morgen hebben we nog geen plannen dus bekijken we even wat we gaan doen.. Niet te vroeg op, dat staat en elk geval vast.

Heel veel groetjes en tot morgen.

ps...waarschijnlijk is er wat mis met de site. Het lukt me niet om de foto's te plaatsen. Morgen zullen we wederom een poging doen onze foto's alsnog bij het verslag te zetten.

Welterusten!!

Tineke en Arno.

• 13 Mei 2014 - 18:37

Annie De Wit:

Hallo uitslapers

Zie wel dat jullie een gezellig relaxt dagje gehad hebben , maar toch wreed wakker geboord ,was het alleen boren . !! Eten en drinken genoeg lees ik wel voor ieder wat wils , en wat leuk als je dan nederlanders tegen komt lijkt dan bijna familie als je aan de andere kant van de wereld zit . Wat een verwennerij om in een luxe karretje naar huis gefietst te worden en dan luisteren naar jeroentje van de boom , je zou er bijna heimwee van gaan krijgen met zoveel hollands op een dag , geen wonder dat jullie met blije gezichten terug in het hotel komen . Nou meisjes ik kijk wel wat jullie de komende dagen gaan doen want dat lees ik weer in een nieuw verslag. Geniet van je lekker wijntje , doe ik het straks want hier is het ook lekker , .

Groetjes en liefs van ons voor jullie
    Annie en Peter

• 13 Mei 2014 - 19:16

Nummertje 63:

Hoi saampies,

Geen verkeerde dag zo te lezen, heel relexed,
    fietstaxi, :-)
    Je kunt het slechter teffen.......dus.........ga zo door,
    Lekker eten, wijntje, uitslapen, "sjoppen", wandelen,
    leuke en mooie dingen zien.......straks weer de kinderen en
    kleinkindertjes van Tineke.....wat mooi om dat zo te combineren!!!

Heel veel plezier de komende dagen en straks weer lekker
    slapen en morgen gezond weer op!

Liefs
    Nummertje 63

• 13 Mei 2014 - 19:55

Kim:

Hee Aunty!

Wat heb je toch al veel meegemaakt deze 2 weken! Erg leuk om je belevenissen mee te lezen en de mooie foto's te bekijken. Ik zei net nog tegen ons pap en mam dat ik niet door had dat je zo'n kluns bent, haha;). Geniet er nog maar lekker van met z'n tweeën!

Groetjes Kim

• 13 Mei 2014 - 21:54

Anja & Jan De Wit:

Lekker toch een dag niets moeten, lekker doen waar dat ge lekker zin in hebt. Niets op uur en tijd, alleen op tijd eten en drinken.....en dat weer bijna voor niets.
    En dan dat verhaal van ût dûrske uit Rooi. Ook nog een beetje sociaal werk moeten doen,...en dat viel wel MEE(!!!!!!!).
    Ben benieuwd naar foto in de fietstaxi.
    Voor morgen weer een fijne dag en de groetjes,

Anja & Jan

• 14 Mei 2014 - 04:30

Maaike:

Hallo Mutsjes,

We hadden door de drukte hier gisteren even gemist, maar moet zeggen bij je verslag zatten leuke foto's. Ja moet maar goed niet luisteren naar het advies dat je gegeven word, maar ben blij dat jullie het leuk hebben gehad.

Wassen en winkelen daar is ook nicks mis mee, geniet maar lekker even van de rust want die is zo over als je terug bent.

Als je nicks hebt donderdag morgen zullen we dan even kijken of we kunnen skype voor onze swimclass. Laat maar even via txt weten of je dat will en wat voor tijd ongeveer. Wij moeten om 10.15 ongeveer weg om pop op te halen.

Nou nog veel plezier en tot gauw

Liefs the Cunneens:0)

• 14 Mei 2014 - 06:51

Ria R En De Rest:

Hoi, uitslapers weer een leuk verslag van jullie relaxte dag ,en daar is niks mis mee zo te lezen.Goed eten en drinken en een beetje winkelen dat is op zijn tijd ook gezellig en dan naar het hotel met fietstaxi en dan nog met muziek van Jeroen van den Boom wat wil je nog meer? Het verslag van gisteren was ook weer kei leuk wat een prachtige natuur ,en alles weer heelhuids beleefd het is ook fijn om al jullie indrukken en belevenissen even te laten bezinken. Lieve groetjes van ons RiaR en de rest.

• 14 Mei 2014 - 06:54

RiaR En De Rest:

Veel plezier vandaag met wat jullie ondernemen,doei RiaR en de rest

• 14 Mei 2014 - 14:59

Maaike:

Hallo lieve mutsjes,

Leuk om the photo van de bike te zien. Wel toevallig ben net bezig geweest om een bike trailer te kopen. Heb er eentje gevonden waar de kids in kunnen. Ja we hadden er een maar Goosy heeft die op gevreten. De kopeling van deze is kwijt dus moet even kijken of we er iets mee kunnen je hoort het nog wel.

Nou Arno ik heb vandaag jouw Chineese Tomaten soep gemaakt. Was al weer vergeten hoe we zieden dat ik het moest doen en met de eerste paar provingen was er echt nicks aan maar op het einden is ie goed gekomen en smaakten bijna net so goed als die van jouw, maar de Arno though was missing:0)

See you morgen vroeg

Slaap lekker, liefs the Cunneens:0)