Botanic Gardens - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Botanic Gardens - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Botanic Gardens

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

16 Mei 2014 | Australië, Cairns

Vrijdag 16 mei 2014

Gisteravond hebben we er een gezellig avondje ervan gemaakt met allerlei lekkers en daarna zijn we tevreden gaan slapen.
Om 8.30 uur liep de wekker af want we hadden plannen om naar de Botanic Gardens te lopen. Steken we ons hoofd buiten de deur van het balkon en wat zien we ...regen. Jemig...het contact met Nederland levert ook nog het Nederlandse weer op! Dus we kijken even wat we nu gaan doen. De tuinen liggen ruim 5 km verwijderd vanaf ons hotel en om deze afstand door de regen gaan te lopen doe je niet voor je plezier. De tuinen hebben ook nogal een grote oppervlakte en ook daar hebben we dan alleen maar regen. We gaan in conclaaf wat we doen.
Maar ondertussen met de slaap nog in de ogen zien we het berichtje van Remko dat hij ons fotoruimte heeft gegeven en we de foto's bij de verslagen kunnen gaan zetten. Super Remko, dank je wel voor de moeite. Dus met het ontbijt op bed gaan we meteen aan de slag om de foto's bij alle verslagen te plaatsen. Niet dat het de laatste dagen spectaculaire foto's zijn, maar toch. Bij alle verslagen zijn enkele foto's geplaatst, dus wie wil kijken moet even terug naar de verslagen van de afgelopen dagen.

Inmiddels was het 10 uur en zie, het klaarde buiten op. Snel in de douche gesprongen, wandeloutfit aan en op weg naar de Botanic Gardens. Bij de receptie van het hotel hebben ze voor ons de route op een plattegrond gemarkeerd. Rond 10.45 uur gaan we op weg. Het is onderweg opletten geblazen. Liggen er in Nederland praktisch overal voetpaden, in Australië is dit niet het geval. Je loopt vaak aan de kant van de weg over het fietspad...of je loopt over het gras. Ligt er een voetpad dan stopt dit om een of andere onverklaarbare reden. Het is dus opletten. Even na 12.00 uur komen we aan bij de eerste tuinen. Er was duidelijk aangegeven waarin we welke tuinen konden vinden. We kozen als eerste voor de boardwalk. Op deze route lag ook het restaurant waar we dan meteen konden lunchen. Tineke koos voor een broodje tonijn met salade en ik voor een Griekse salade. Samen met een kop cappuccino smaakte het overheerlijk. Toen we af wilde rekenen sloeg de kassa op hol en kwam er te staan dat we $ 519.932,90 moesten bestalen. We kwamen niet meer bij van het lachen. Dit geld hadden we niet bij en we zouden dus aan de afwas moeten voor een paar weken. De serveerster schaamde zich rot en bleef maar sorry..sorry zeggen. Niets aan de hand zeiden we. Uiteindelijk hebben we toch het bedrag maar betaald dat we echt verschuldigd waren.

Wat hebben we veel gezien in de tuinen. Het was geweldig..héél veel oohhh's en aaaah's ..
Ontzettende mooie grillige oude bomen. Heel veel mooie bloeiende planten in allerlei kleuren en maten. Een heel mooi tropisch regenwoud en een bamboe tuin met metershoog bamboegras. Daar stonden 2 jongens en een meisje die van bamboeschutbladen een puntmuts hadden gemaakt en op hun hoofd hadden gezet. Wij hebben voor hen een foto gemaakt en we vroegen of zij dit ook van ons wilde doen. Lachen...gieren..brullen.
Tot 16.00 uur hebben we rondgelopen in de tuinen en het valt met geen pen te beschrijven hoe mooi alles was. Maar via een paar mooie plaatjes laten we jullie mee genieten.

Inmiddels was het gaan regenen. Gelukkig hadden we elk een paraplu bij. Even puzzelen hoe we weer terug moesten lopen..de kaart op kop lezen en wonderwel is het ons gelukt om de weg naar de straat van ons hotel te vinden. Onderweg liep de route dwars over een heel erg groot kerkhof. Een gedeelte daarvan was oud...heel oud.... We waren bijna bij de uitgang en zagen er heel veel grote vogels zitten..bruine.. Het was een luguber gezicht ..ze bleven ook heel stil zitten en verroerde zich niet. Tineke heeft er foto's van gemaakt.
Onderweg naar het hotel heeft het pijpenstelen geregend en daar waar de paraplu geen bescherming bood, werden we drijfnat. Maar koud was het niet..gewoon in de korte mouw door de regen!
Op 10 minuten verwijderd van het hotel kwamen we langs een Italiaans restaurant. We besloten, ondanks dat we kletsnat waren, om hier wat gaan te eten. Dan hoefde we 's avonds niet meer weg. Er was plaats en we kozen samen voor een family pizza. Daarbij natuurlijk ons bekende wijntje. Het smaakte allemaal overheerlijk. Als nagerecht kozen we een Irisch Coffee . Dit hadden we, vonden wij, echt wel verdiend.
Op weg naar het hotel goot het weer en we waren blij dat we naar binnen konden. Alvast de taxi voor morgen besteld naar het vliegveld. Onze vlucht is om 17.05 uur en de taxi komt ons om 15.00 uur ophalen.
Omdat we nog 2 nachten in de stad Brisbane blijven voordat we naar Maaike terug gaan, besluiten we toch nog even een wasje te draaien.
De koffer een beetje gepakt en als ik morgen echt zover klaar ben hoop ik dat hij dicht kan..tjonge jonge wat beslaan die souvenirs veel plek!...ha ha..

Vannacht om 0.00 uur ben ik gaan Skypen met Thuis. Floor, Cas en Amy zijn bij opa vandaag. Kunnen we ze allemaal tegelijk zien. Het is een "gewiebel" voor de camera.. Maar wel heel leuk. Hans mocht tussendoor ook nog wat zeggen. Weer heel fijn ze weer gezien en gehoord te hebben die schatjes!

Morgen gaan we dus naar Brisbane en komen rond 19.15 uur lokale tijd aan in het Ibis Hotel in het Centrum. We weten niet of we daar WiFi hebben, maar dat merken jullie snel genoeg.
Jullie horen z.s.m. van ons.

Groetjes Tineke en Arno.

• 16 Mei 2014 - 18:39

Annie De Wit:

Ha kabouters

Tjonge wat een weertje hebben jullie , de wereld veranderd echt wij hebben de hele dag zonnenschijn gehad en nog het is nu 18.30 uur , en het hoost maar door daar .
    Niet leuk, niet koud dus lachen dan, denk maar goed voor de vochthuishouding, kan de pret niet drukken en jammer om dan binnen te blijven zie je ook niks .
    Wat zien jullie toch mooie natuur die stengels en de kronkels alwat we te zien krijgen op de foto's is mooi , morgen goede reis naar brishbane en dan zien horen of lezen we het wel weer of er daar de regen ook uit komt vallen , denk maar jullie zijn de zonnenstraaltjes, slaap lekker kaboutertjes want met die puntmuts en die grote bomen zijn jullie wel heel klein hoor .

Groetjes van de crocusjes xx

• 16 Mei 2014 - 19:33

Ine:

Hallo meiden.

Wat is het daar toch mooi. Schitterende natuur. Die exotische planten geweldig.
    Jammer dat het zo vaak regent, maar als je daarvoor thuis blijft zie je niks en dat is niet de bedoeling van deze reis. Eten en drinken is daar ook super goed en gevarieerd, dat zal straks afkicken worden. Nog twee gezellige dagen in Brishbane en dan horen we wel weer hoe het daar is geweest.

Groetjes Leo en Ine.

• 16 Mei 2014 - 19:36

Aggie En Harry:

Hallo dames

ONdanks de regen nog steeds plezier en energie om mooie dingen te gaan bekijken,niets houd jullie tegen.voor morgen een goede vlucht en veel plezier!!!!!!!!!!!

Veel vakantie groetjes

• 16 Mei 2014 - 19:47

Riekie En Janus:

Hallo dametjes
    Weer een een mooie dag voor jullie geweest,al valt er af en toe wel wat regen.Wat een bloemen en planten hebben jullie gezien ,echt heel mooi,ja en aan eten en drinken,zit ook alles goed,en een wijntje op zijn tijd hoort er ook bij.Morge een goede reis en we horen wel weer hoe het is geweest,groetjes.

• 16 Mei 2014 - 20:11

Cees En Annet:

Hoi puntmutsen,
    Het is weer een mooi verhaal met wel hele mooie foto's, blijkt maar weer gewoon aanlopen ook al regent het pijpenstelen, je komt er normaal gesproken ook maar een keer. Maar Arno en Tineke we proberen wat zon van hier naar jullie sturen want hier word het de komende dagen volop zomer. En dat willen we dat jullie dat ook krijgen.
    Groetjes Cees en Annet.

• 17 Mei 2014 - 14:30

Maaike:

Ha Mutsen,

Jullie doen je naam eer aan LoL. En wat heb je toch een leuke drink flesjes!
    Fijn dat je toch nog evn de tuinen heb kunnen zien en ja die regen heet niet voor nicks regenwoud haha.

Nou tot gauw liefs the Cunneens:0)

• 17 Mei 2014 - 14:52

Maaike:

Ha Mutsen,

Ik weet niet hoe het kan maar de foto's van ons mama toestel staan niet bij het verslaag maar wel bij de foto's als je ze appart kijked als je snapt wat ik bedoel. Voorbeeldje. De foto van het kerkhof kan ik niet zien bij jouw verslaag maar ga ik naar de foto's dan kan ik die wel zien.
    Voor jullie informati deze vogels heten crulu and maken een huilende baby geluid in de nacht wat dus ook net echt klinkt.

Groetjes weer van my