Terug bij Maaike in Bellbowrie - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Terug bij Maaike in Bellbowrie - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Terug bij Maaike in Bellbowrie

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

19 Mei 2014 | Australië, Bellbowrie

Maandag 19 mei 2014

Gisteren hebben we contact gehad met Cas, onze communicant. Nou Cas je zag er heel erg mooi uit. Vooral je horloge!! Je maakt er beslist de blits mee!!
We waren blij iedereen op FaceTime te zien en fijn dat het allemaal goed gaat.
Daarna hebben we met Maaike geskypt en afgesproken dat zij ons maandagmorgen om 10.00 uur bij het Ibishotel op komt halen.
's Avonds hebben we een lekker wijntje gedronken en een zak chips leeg gemaakt. Daarna was het tijd om gaan te slapen.

Vanmorgen liep de wekker om 7.30 uur af en zijn we eerst gaan douchen en beneden in het restaurant gaan ontbijten. Het zag er allemaal lekker uit en er was volop keuze.
Weer naar de kamer en de koffers werden gepakt waarna we gaan uitchecken. De koffers mochten in een aparte ruimte totdat wij weg gingen. Het was pas 9.00 uur en Maaike zou pas om 10.00 uur komen.
Gisteren had Tineke in een winkel wat gekocht dat niet goed was en ook nog een artikel waarbij ze $5,00 teveel had betaald. Dus wij zijn snel naar het centrum gelopen en de twee winkeltjes opgezocht. Dit lukte gelukkig snel en we waren ruim voor 10.00 uur weer terug.
Maaike was op tijd en nu dus kijken hoe we de koffers in de auto zouden krijgen. Maaike is een kei in pakken, dus dit lukte haar ook. Alles zat in de auto en met 3 vrouwen en 2 kids gingen we op pad. Eerst boodschappen doen voor de lunch. We liepen door een groot winkelcentrum waar we eigenlijk alleen de bakker moesten hebben. Maar het was nog vroeg dus even rondgelopen en als laatste bij de bakker wat gekocht wat we uit de hand op hebben kunnen eten. Daarna gingen we om 11.30 uur naar het football van Cliff. Wat mooi om te zien. Het groepje bestaat eigenlijk uit 5 kindjes tussen 3 en 5 jaar, maar er waren er maar 4. Cliff heeft er echt plezier in.
Na het football gingen we naar grote bouwmarkt..een soort van Praxis waar Maaike een elektrisch kacheltje mocht kopen van ons. Tineke en ik willen warmte voor haar achterlaten. In het huis is nl. geen verwarming en in de winter is het bij hen toch frisjes voor een "Hollands meisje". Tineke en ik hadden besloten dat wij haar dit cadeau zouden doen zodat ze de komende maanden toch wat warmte heeft.
Ook dit kacheltje moest nog mee in de auto..dus weer even kijken hoe we dat doen!!!!
We gaan daarna nog naar een supermarkt om boodschappen te doen voor vanavond. Maaike gaat weer wat lekkers voor ons koken.. Roast dinner.... jammie jammie. Ik heb beloofd om voor het toetje te zorgen; appeltjes in kaneel gebakken met custard pudding en ijs.
Om 14.00 uur zijn we weer in Bellbowrie. Wally gaat slapen en ook Cliff gaat even op zijn kamer naar de "muziek luisteren"... Eh..eh. Slapen!! Wij dames gaan op de veranda aan de thee en koffie met een heerlijk koekje.
Voordat de kinderen wakker zijn gaan we met zijn drieën de keuken in om alles zover klaar te maken voor het eten.
Het eten staat in de oven en het toetjes staan af te koelen.
Toen de kindjes wakker werden mocht het kacheltje uit worden gepakt. Cliff was de "sterke" man en hielp heel goed mee. Daarna kijken hoe het was als het kacheltje brandde. Wat een mooi gezicht. Maaike is er heel blij mee!!

Tijd om aan tafel te gaan en we hebben overheerlijk gegeten. Daarna kindjes in bad, koffers wat opgeruimd, afgewassen, was opgeruimd en dan is het al snel 20.15 uur.
De "huisvrouwen" kunnen nu gaan zitten en aan de koffie/thee.

Groetjes Tineke en Arno

• 19 Mei 2014 - 15:23

Riekie En Janus:

Hoi Meiden,,weer even op verhaal komen bij Maaike,wel heel leuk zo,en ook fijn voor Maaike en de kleinkinderen.Jullie hebben ze lekker verwend,heerlijk toch!Wel een mooi kacheltje,gezellig zal ze veel wil van hebben komende winter,voor jullieeen goede nachtrust en we zien wel weer wat jullie plannen zijn,groetjes.

• 19 Mei 2014 - 18:00

Willie Van De Donk:

Hoi Tineke en Arno,
    Ik heb nu verschillende verslagen achter elkaar gelezen. Zo jullie hebben heel wat mee gemaakt, super spannend en leuk om te lezen, soms ook wel komisch zie het al gebeuren.haha.
    Nu weer terug bij Maaike en de familie om daar weer gezellig samen te zijn. We horen wel hoe het verloop verder gaat. Nog hele fijne dagen en geniet ervan.
    Groetjes Wim en Willie.

• 19 Mei 2014 - 18:07

Nummertje 63:

Hoi saampies,

Nummertjes 63 is "bek" , hebben de verslagen gelezen en was weer
    met veel plezier.
    Toch maar goed dat niet alles op rolletjes loopt, je zou zoveel minder te
    vertellen hebben, en dat zou toch erg zonde zijn.
    Leuk idee om wat"warmte (Hollandse)" achter te laten.......kan me
    indenken dat Maayke het wat sneller koud heeft dan de rest
    van haar gezinnetje, hier hebben we van alles......vooral kou....! Maar nu
    ZOMER!!!!
    Voor jullie heel leuke dagen, voor straks welterusten en morgen
    gezond weer op!

Liefs