Naar de Pre-School en Mount Coot-Tha - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Naar de Pre-School en Mount Coot-Tha - Reisverslag uit Bellbowrie, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Naar de Pre-School en Mount Coot-Tha

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

06 Mei 2014 | Australië, Bellbowrie

Dinsdag 6 mei 2014

Hallo allemaal aan de andere kant van de wereld. Wat ontzettend leuk om jullie reacties te lezen. We vinden dit heel fijn en kijken er stiekum naar uit.

Vanmorgen waren we weer vroeg op want we gingen, zoals in het vorige verslag stond vermeld, met Maaike mee naar de school van Cliff om een Nederlandse klederdracht te brengen.
De School van Cliff heet Young Einstein en is een " Early Education Centre and Pre-School. Wat betekend dat de kinderen hier naar school mogen vanaf dat ze zindelijk zijn en blijven totdat ze 5 jaar zijn.
Het is een school waar kinderen zitten maar allerlei nationaliteiten. We worden hartelijk ontvangen en alle kindjes gaan in een groepje bij elkaar zitten. Na het bekende dagritueel ..bijvoorbeeld..wijs je neus aan..je schouders..je wenkbrauwen ..etc.. Mag Maaike aan haar verhaal beginnen. Ze noemen dit een Show and Tell. Wat inhoudt dat je wat laat zien en er wat bij verteld.
Maaike begint met het laten zien van een tuinposter met een molen. De kinderen moeten vragen stellen zoals; wat doet een molen..waarvan is een molen gemaakt, etc... De hoofdleidster, tevens eigenaresse, zorgt samen met Maaike dat alles goed verloopt. Er worden Nederlandse woorden gezegd die ze klassikaal na moesten zeggen. En daarna wordt meteen een vraag gesteld, waarop ze als antwoord het woord weer moesten herhalen. Tineke had ook een mooie placemat gemaakt met Nederlandse plaatjes zoals het koningshuis etc..
Eindelijk mogen de kleren uit de doos worden gehaald. Maaike vraagt eerst of er een jongetje is die de kleren aan wil passen. Wij wilde dat Cliff het deed, maar hij wilde niet. De meisjes riepen dat zij wel wilde, maar uiteindelijk was er een jongetje dat zich meldde. Stap voor stap werd hij door Maaike aangekleed. Totdat hij er uitzag als een boertje. Een bosje tulpen Super mooi!!!
Daarna het meisje..daarvoor kwamen genoeg aanmeldingen ..de leidster koos een meisje uit en ze werd door Maaike aangekleed ...het stond en paste allemaal perfect. Ook zij kreeg een bosje tulpen in de hand.
Tineke en ik blij met wat wij gekocht en gemaakt hadden. We hadden alles al rond de carnaval gekocht, alleen geen broekje.... Was niet te krijgen in die maatjes. Dus ben ik achter de naaimachine geklommen en twee zwarte boere broekjes gemaakt.
De kinderen vonden het allemaal heel erg leuk en zo ook de leidster en begeleiding.
Als dank kregen Tineke en ik ieder een fles wijn... Zou de tamtam zover al zijn doorgedrongen ..?

Nadat we afscheid hebben genomen, Cliff huilde hartverscheurend toen we gingen, zijn we eerst langs huis gegaan. Daarna gingen we naar Mount Coot-Tha.
Mount Coot-tha is een van Brisbane's meest populaire toeristische bestemmingen.
De uitkijk, het restaurant en cafe zorgen voor een panoramisch uitzicht op de stad. Het ligt op het hoogste punt van Brisbane.
Wally was ook met ons mee. Maar hij was onderweg al in slaap gevallen, Maaike is bij hem in de auto gebleven. Tineke en ik zijn samen naar boven gegaan. Wauw ... wat een mooi uitzicht over de stad!
Natuurlijk weer veel plaatjes geschoten en ook al was Tineke er al een keer geweest ze heeft er zeker weer van genoten en ik niet minder.
Toen was het tijd voor een lekkere cappuccino met wat lekkers. Er was een tafeltje vrij aan de rand, daar zaten we dus en we hadden een geweldig uitzicht op de stad!
Nadat we weer terug op weg waren naar de auto, kwamen we Maaike met Wally tegen.
We zijn terug naar de auto gelopen en in Kenmore boodschappen gaan doen voor de lunch en het avondeten.
Het was een mooie ochtend..

Na de lunch zijn we te voet naar het winkelcentrum van Bellbowrie gegaan. Dat is maar een kwartiertje lopen. Weer even de benen strekken. Tineke kon haar geld weer aan op de bank, en wij hebben nog een paar souveniertjes gekocht... Daarna terug naar huis... Dat was bergopwaarts. De kop thee was bij thuiskomst echt wel verdiend.

We draaien redelijk mee in het gezin bij Maaike..dus wordt de was afgehaald en opgeruimd. Onze spulletjes zijn ook weer schoon en gereed om mee de koffer in te gaan.
Maaike heeft intussen heerlijk gekookt en rond 17.00 uur gaan we aan tafel. Maaike de complimenten hoor!
Ineens kwam Maaike binnen met twee cadeautjes die Cliff aan ons mocht geven.. Een kaart en een pakketje.. Eerst de kaart lezen... Snik..snik..zo'n lieve tekst..en het pakketje was een vervroegd Moederdagcadeautje. We kregen een zelfgemaakt opbergzakje...waarmee we een paar sneeën brood in mee kunnen nemen. Heel vernuftig gemaakt. En ieder een Australische drinkzak die we mee kunnen nemen in de handbagage en kunnen vullen met kraanwater.
Wat lief van haar...! We zijn echt verwend door haar vandaag!.
Na het eten de kids mee in bad gedaan en op bed gelegd en toen was het de hoogste tijd om de koffers in orde te maken. Wat nemen we mee...nou het thuisfront bij mij weet wel dat ik altijd van alles mee wil nemen. Maar goed...rond 21.00 waren we klaar. We denken dat we alles hebben voor de komende 10 dagen in Cairns en twee dagen in de stad Brisbane! 12 Dagen samen op stap en heel veel moois gaan zien. We hebben er zin in.
Maaike brengt ons morgen rond 7.30 uur naar het vliegveld in Brisbane. We vliegen rond 9.45 uur plaatselijke rijd naar Cairns, waar we om 12.00 uur landen.

Tot zover onze belevenissen van vandaag.

We hopen dat we internet hebben in ons hotel, en als dat zo is dan kunnen jullie ons ook in Cairns volgen. Zo niet, dan wordt alles op een laag pitje gezet en merken jullie wel weer wanneer we in de lucht zijn!

Groetjes Tineke en Arno

• 06 Mei 2014 - 17:48

Cees En Annet:

Hoi Saampjes,
    Weer een mooi verslag gelezen, en nu even afscheid nemen van de kindjes en samen genieten maar ook dat gaat jullie lukken. Heel veel plezier de komende 10-12 dagen en ik verwacht weer mooie verhalen.
    Groetjes Cees en Annet.
    O ja de kleertjes waren heel mooi knap gemaakt Arno.

• 06 Mei 2014 - 19:25

Annie De Wit:

Hallo lieve meiden.

Eerst even de foto's wat schattig die kindjes in hollandse klederdracht en dat bosje tulpen erbij , en dan dat uitzicht he dan ben je echt hoog als je zover weg kunt kijken , in de buurt van Maaike ook al veel schoons gezien zie ik wel. En zeg tegen Tineke dat ze een lieve dochter heeft , die zo de oma's verwend. En dan is het weer tijd om te vertrekken voor jullie ben benieuwd hoe het zal zijn , maar dat horen en zien we nog wel als jullie verbinding hebben en anders daarna, je gaat nu waar je geen jas nodig hebt.
    Lieve schoonzus en Tineke morgen een goede reis alweer in de lucht .

Groetjes en liefs voor jullie
    Annie en Peter

• 06 Mei 2014 - 19:32

Aggie En Harry:

Hallo dames,
    Dat zijn leuke dingen zeker voor Tineke om te zien hoe je kleinkind het op school doet. Voor ons is zoiets normaal,maar voor Tineke toch wel heel speciaal.
    Wij wensen jullie de komende dagen het allerbeste!!!!!!!!!!!!!!!!

• 06 Mei 2014 - 20:26

Nummertje 63:

Hoi saampies,

Wat super lief die kleintjes!!! :-) zo puur HOLLANDS. :-)
    Jullie gaan nu samen op avontuur, hartstikke leuk, fles wijn in de soetkees?
    Geniet er lekker van, al het moois dat jullie gaan zien, wordt helemaal
    toppie!!!

Groetjes en liefs

Nummertje 63

• 06 Mei 2014 - 21:45

Anja & Jan De Wit:

Hallo meiden, rustig aan met die vino hè,......het is vergif in andermans body :). En wederom mooi verslag en mooie foto's. En verdomd ESSO!!!! Jan-olie zou er trots op zijn da ge zijn olieb(a)ron hêt gevonden Arno.

Hele fijne 10-daagse, de kids zullen jullie missen en de slijter zal wat minder omzet hebben in de stad :).
    Ik hoop ook dat jullie internet hebben in het hotel, kunnen we jullie ook daar volgen.

Groetjes Anja & Jan

• 06 Mei 2014 - 23:32

Maria Wouters:

Hoi Tineke en Arno,

Nog maar net een week in Australie en nu al zoveel indrukken opgedaan, super leuk om met Cliff naar zijn schooltje te gaan!

Geniet van de komende 10 dagen!
    Zie nu alweer uit naar het volgende verslag,het zou jammer zijn als jullie de komende dagen geen internet hebben!

Groetjes Maria.

• 07 Mei 2014 - 08:07

Debbie:

Wat fij dat jullie het bij Maaike zo fijn hebben gehad en dat ze zo goed voor jullie heeft gezorgd. Nu heerlijk op avontuur en samen Australië verkennen en onveilig maken. Die wijn is helemaal zo slecht nog niet voor jullie...wij zullen er hier ook eentje nemen op jullie....proost, geniet ervan

• 07 Mei 2014 - 08:25

Floor:

Wij gaan straks nog naar de Apenheul lekker aapjes kijken.
    Ik mis je heel erg...
    En de volgende keer wil ik ook mee!!!

XXX en een dikke knuffel Floor

• 07 Mei 2014 - 10:33

Theafeuth:

nou meisjes
    geniet er van de kleertjes staan goed plus punt voor jullie.
    geniet van de vrijen dagen die hebben jullie nou wel verdient
    veel liefs tot over 14dagen
    dikke knuffel
    Tineke ik mis je wel hoor ???????????
    Thea

• 07 Mei 2014 - 13:31

Willie Van Heck:

Hallo Arno en Tineke,
    Geweldig wat jullie allemaal mee maken aan de andere kant van de wereld.
    Het is weer genieten Arno hoe je de reis verwoord, met de foto's erbij lijkt het soms net of we zelf in Australië zitten.
    Nu even een ander gedeelte bekijken, dan is het heel fijn om straks weer even verslag uit te brengen bij Maaike.
    Arno en Tineke geniet van deze dagen

Lieve groetjes Nr.61