Van Brisbane naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Van Brisbane naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Van Brisbane naar Cairns

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

07 Mei 2014 | Australië, Cairns

Woensdag 7 mei 2014

Vannacht is het slapen bij meer weer knudde geweest... Dit lag echt niet aan de houthakker die naast mij lag. Het is maar goed dat natuurmonumenten van dit gezaag geen weet heeft, maar volgens mij lig de helft van het regenwoud plat !
Na 2.00 uur ergens ben ik in slaap gevallen. Om 6.15 uur was het weer opstaan, douchen en in de kleren. De koffers konden dichtgemaakt worden. Maaike vertelde dat Connor had gehoord dat er een ongeluk was gebeurd op de weg naar het vliegveld, dus dat we beter zo snel mogelijk konden vertrekken. Dus snel een ontbijt gemaakt..koffers in de auto en we hebben ontbeten op weg naar het vliegveld.
Om 8.15 uur kwamen we aan en het was even kijken hoe e.e.a. in zijn werk ging. Even checken of het gewicht van onze koffers goed was. Nou ja....we hadden nog meer mee kunnen nemen .. Met zijn tweeën hadden we nog 8 kilo aan gewicht over. Er mocht nl 23 kilo aan bagage mee.
Toen gingen we inchecken. Dit kon alleen bij een zelfservice incheckautomaat. Tja..hoe moet dat ook alweer?
Wij als twee ervaren reizigers wisten het niet meer precies. Een aardige jongeman van Qantas hielp ons en snel hadden we een instapkaart en de labels voor de koffers. Die gingen op de band en wij konden naar douane.
Alle spullen deden we zoals gevraagd werd, in een aparte bak. De iPad...e-reader ... telefoon..hadtas..rugzak.. Dus je zou zeggen wat kan er dan nog fout gaan. Tineke ging eerst door het poortje bij de douanier...geen piep..alles oké.
Nu was het mijn beurt...en jawel hoor...PIEP..PIEP..!! Terug..armbanden uit, ketting en horloge af. Weer door het poortje...PIEP..PIEP!! Ik zei nog dat het het waarschijnlijk aan mijn knieprotheses lag. Nee...eerst moesten nog schoenen uit..weer door het poortje..PIEP..PIEP..!!
Tineke had inmiddels mijn andere spullen verzameld en de rij wachtende werd steeds langer..er was volop belangstelling.. Ik moest een bodyscan en ze vroeg of dat ter plaatse mocht of in een aparte ruimte. Ik geef aan, doe maar gelijk hier... Dus armen en benen wijd.. Hilariteit bij Tineke doordat een medewerker van Qantas bij de band de beweging maakte dat ik zo op kon stijgen. Het gepiep bleef doorgaan richting mijn knieën ..zelf onder mijn voeten werd gescand. Eindelijk geloofde ze me, dat het dan toch de protheses waren die voor alle oponthoud hadden gezorgd. De reizigers achter me konden nu ook door. Gelukkig heb ik niet gezien hoe iedereen toekeek, want dan zou ik me behoorlijk opgelaten hebben gevoeld. Maar goed..we hadden nu wel een lekkere cappuccino verdiend.
Om 9.15 uur gingen we richting de terminal waar we moesten boarden. De vliegtuigen van Qantas waren buiten goed in beeld en we wilde een foto met het vliegtuig op de achtergrond. Komt er een piloot van Qantas voorbij die wel een foto van ons wilde maken. Wat een aardige mensen allemaal.
We vlogen met een kleine Boeing. Ik mocht van Tineke weer bij het raam zitten. Dit vind ik altijd zo geweldig mooi. Alleen ...als ik met Hans op vakantie ga zie ik altijd veel meer in de lucht..en nu mis ik toch wel het een en ander... Dit heeft wel een logische verklaring. Zeker als de stewardess, als ze ons steeds ziet kwebbelen en lachen ook nog tegen ons zegt dat ze "girls-trips " zo geweldig vindt.
We vliegen langs de kustlijn naar Cairns. We blijven ons verbazen wat we in het water allemaal zien..prachtig!
Om 12.25 uur zijn we geland. Op zoek naar de koffers en daarna buiten kijken of er een taxi vrij was.
Er stond wel een rij wachtende voor ons maar om 12.55 uur zaten we in de taxi die ons naar het Best Western City Hotel brengt. Het was maar een klein stukje en om 13.05 uur werden we voor het hotel afgezet.
We konden meteen inchecken en naar onze kamer. We zitten één hoog en moeten met de trap naar boven. Geen lift aanwezig. Ook al wilde ik zelf de koffer naar boven brengen, daartoe kreeg ik geen kans. Van Tineke moest ik eraf blijven. Zij zeulde haar eigen en mijn koffer 3 trappen naar boven. Hartstikke lief van haar!
De kamer is mooi en ruim.. We zijn hartstikke positief. Er is ook voldoende ruimte om alles op te bergen. Dit alles was dan ook snel gebeurd. Wat luchtigs aantrekken, want het is hier 23 graden. Daarna naar beneden in het hotel om wat tours uit te zoeken voor de komende dagen. Voldoende informatie meegenomen en op zoek naar een lunchcafé om de magen te vullen.
Na de lunch bezoeken we nog naar een soort van toeristen Informatiebureau. Ook daar wat meegenomen.. Bij aankomst in het hotel bij het zwembad onder het genot van een wijntje de juiste tours uitgezocht. Jullie merken de komende dagen vanzelf waar onze keuze op is gevallen.
Nadat alles is geregeld gaan we op zoek naar een eetgelegenheid. De receptioniste van het hotel heeft ons tips aan de hand gedaan. Na 10 minuten lopen zien we een Mexicaans Restaurant en dat leek ons wel wat. We hebben er heerlijk gegeten..een soort van Tappas en daarbij natuurlijk mag een lekker wijntje niet ontbreken.
Na het eten een hebben we een wandeling door de stad gemaakt om de boel te verkennen. Op de weg naar het hotel kopen we bij een benzinestation een puddingbroodje en een croissant voor het ontbijt voor morgenvroeg. We hebben nl geen ontbijt bijgeboekt in ons hotel. Hier ontbijt bijna iedereen buiten deur. Vanaf 5.00 uur kun je al terecht in bepaalde zaakjes. Normaal gesproken is het ontbijt in de hotels ook vrij duur maar achteraf valt het hier mee en betaal je $ 11,50 of tewel ongeveer € 8,00.
We kopen ook nog een zak chips..een koekje...maar wijn was er helaas niet. Dus naar het hotel om daar nog een fles te scoren. Net op tijd..de medewerker had net afgesloten. Dus nu liggen op bed met een mok wijn..want glazen staan er helaas niet.
Lieve mensen..dit was het eerste verslagje vanuit Cairns. We weten zeker dat we hier gaan genieten..er is zoveel te doen..te zien!

Wordt vervolgt.

Groetjes Tineke en Arno

  • 07 Mei 2014 - 18:33

    Riekie En Janus:

    Hallo ,vakantie meiden,wat een toestand als je door de douane moet Arno,achteraf wel komisch.Maar jullie zitten nu op een mooie hotel kamer,samen met een goede mok wijn,misschien slaap je nu wel goed!Heel veel plezier de komende dagen,en geniet er van,we horen wel waar jullie weer op avontuur zijn.
    groetjes van ons

  • 07 Mei 2014 - 18:43

    Debbie:

    Leuk om jullie net even gezien te hebben...lekker gedold en geketst op face-time. Heb zojuist ook nog je mail beantwoord...dat wil zeggen dat je dus nog heel laat wakker was. Misschien meer mokken wijn drinken, daar slaap je een gat mee in de dag( misschien ook weer niet helemaal de bedoeling)
    Ondanks weinig slaap, toch heel veel lol gelukkig, veel spannende avonturen, waarvan wij weer smullen. Morgen weer veel plezier en we spreken elkaar vrijdag weer.
    Dikke kus van ons allemaal

  • 07 Mei 2014 - 18:44

    Theafeuth:


    hallo ijzeren hein en Tineke.
    jullie zijn weer goed bezig fijn dat het daar wel warm is.
    geniet er van ik heb mijn koffer ook in gepakt en gaat ook genieten?????

    de groetjes Thea.

  • 07 Mei 2014 - 21:42

    Anja & Jan De Wit:

    Zo weer een reis met hilariteit, ge zult het maar meemaken. Arno heb jij geen bewijs van het Millse Viasana dat jij volzit met ijzer. Ik dacht dat je dat altijd kreeg.
    Tineke, ge moet ze niet te veul verwennen hè....of til je er nie zo zwaar aan:)
    Geniet de komende dagen van jullie vakantie, dan genieten wij op afstand wel mee,

    Houdoe wônne!

    Anja & Jan

  • 07 Mei 2014 - 21:56

    Ineenleo:

    Hallo Arno en Tineke.

    Dat was weer een vlucht met hindernissen, gelukkig kunnen jullie er om lachen.
    Nu samen lekker genieten, dat gaat zeker lukken. Wij genieten hier ook van jullie verhalen en mooie foto's. Groetjes van Leo en Ine.

  • 07 Mei 2014 - 22:21

    Lea:

    Hallo Arno en Tineke,

    Arno wat kun jij toch gezellige verhalen schrijven, erg leuk om te lezen.
    Jullie zullen je best vermaken in Cairns, heel veel plezier.
    ik zie weer uit naar het volgende verhaal.

    Gr., Lea

  • 08 Mei 2014 - 01:11

    Annie De Wit:


    Hallo meiden

    Oo jullie maken het wel mee , Arno heb jij geen pasje voor je knie vraagt Peter , het zal eens van een leien dakje gaan. Maar jullie zitten weer gebakken mooi hotel , lekker puddingbroodje ,wie eet dat voor het ontbijt ,want dat is een lekker toetje. , hopen dat het bedje lekker ligt , en ben benieuwt wat jullie uitgezocht hebben om te gaan bekijken. En Arno vraag of haal eens een beetje zaagsel van dat hout uit dat bos weg bij je slaapgenootje Tineke , dan knor jij misschien wat eerder aan in de nacht . En dametjes kijken en kletsen dat kun je tegelijkertijd en dan mis je niks , lieve meiden fijne dag vandaag , ik doe mijn ogen toe , klaasvaak .

    Groetjes annie en peter

  • 08 Mei 2014 - 13:44

    Maaike:

    Hallo lieve mutsjes,

    Nou dat jullie weg zijn, Connor aan het werk en kids op bed heb ik eindelijk tijd om jullie veslachjes te lezen. Dus ik ben nu helemaal bij denk ik. ook al heb je het zelf mee gemaakt it's toch leuk om het even te lezen.

    Gisteren was mijn eerste avondje alleen dus ik heb lekker door al mijn nieuwe kook boeken zitten lezen. want wat staan er toch veel lekkere dingen in kreeg er spontaan honger van.

    Vandaag ben ik al begonnen met het bakken van Neil's verjaardags taart uit de allerhande, WISKEY_CHOCOLADE TAART MET SEASALT. ben benieuwed we gaan hem morgen op eten dus je hoort er nog wel van.
    Ik ga een zaterdag denk ik een recepte maken uit het poineer cook book. Beef Casarole with scone topping want daar is het echt wel weer voor vind ik.
    En op moederdag will ik broodje ei en messchien broodje warm vlees maken uit Arno's kook boek dus het word hier lekker smullen voor ons. Maar niet getreurt ik heb ook all een recepte gezien wat ik will maken als jullie hier zien dus dat heb je nog te goed.

    De kinderen hadden zwem les vandaag en ons Cliff was de einigste dus privee les, hij was hartsike moe aan het einden en zo was Wally dus allemaal lekker even geslapen.

    Cliff mag morgen met Pop mee met de bus naar het winkel centrum want Nana moet werken en dan gaan ze party food komen, Cliff is helemaal blij want dat is echt feest.

    Nou je hoort het wel het leventje gaat ook gewoon door hier in Briss vegas. We wensen jullie heel veel plezier op jullie ondekings toch door far north Queensland.

    Heel veel liefs The Cunneens:0)

  • 08 Mei 2014 - 14:13

    Lenie V Der Heijden:

    Heel leuk om je reisverslagen te volgen Arno , heb ze net allemaal in een keer gelezen dus ben weer helemaal 'bij'';-) Nog heel veel plezier samen met Tineke, geniet samen van deze mooie reis!Maar dat komt helemaal goed zo te lezen !!
    Ik blijf je volgen :-)

    Gr Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arno

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 17685

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 04 Juni 2014

Arno en Tineke in Australië

Landen bezocht: