Watervallen en Paronella Park - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Watervallen en Paronella Park - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Watervallen en Paronella Park

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

09 Mei 2014 | Australië, Cairns

Vrijdag 9 mei 2014

Vanmorgen liep de wekker om 6.00 uur af, want we werden om 7.15 uur door de tourguide opgehaald. Dus snel douchen en aankleden. Het ontbijt dat we gebruiken hebben we een paar 100 meter terug bij een benzinepomp gekocht gisteren. Het smaakte goed. Heerlijk een ontbijtje s'morgens zo vroeg op het balkon.
De thee is nog niet op of de telefoon gaat om 7.00 uur op de kamer. Of we zover waren want het busje stond er al. Gelukkig hebben we de tas/ rugzak gisteravond al klaargemaakt..dus we konden vertrekken.
Brian is onze gids vandaag en we halen nog 14 toeristen in verschillende hotels op.
Als iedereen in de bus zit moeten we opgeven wat we voor de lunch willen gebruiken. We hebben een keuze uit 3 menu's en drie nagerechten. Tineke en kiezen allebei voor fish en chips. Als nagerecht nemen we appel crumble met ijs en slagroom. Dat zal best smaken!
In de bus zitten Chinezen, Kantonnezen, Australiërs en wij natuurlijk als Nederlanders.
Vandaag hebben we een dagtocht naar de Tabellands. Watervallen en Paronella Park.
We rijden door een prachtig gebied waar de eucalyptus bomen overgaan in het regenwoud. Prachtig. We stoppen even op een lookout point.
De volgende stop is een korte wandeling door het regenwoud, we zien er 1000 jaar oude bomen... Zo geweldig mooi. Heel indrukwekkend! We krijgen daarna een kopje thee aangeboden en een paar lekkere stukjes versgebakken brood met room en jam.
Bij dit punt ligt ook een meer dat is ontstaan door een krater. Het meer heet Lake Barrine. We krijgen daar een Wildlife cruise. We hebben op een paar andere mensen na de boot voor onszelf en kunnen onderin zitten, of boven op het dek..en voor of achter. Keuze genoeg. We varen weg van het restaurant en de "schipper" tevens gids weet precies waar wat te zien is. Eenden en pelikanen blijven bij de boot in de hoop wat lekkers te krijgen. De schipper voert hen ook, zodat ze omhoog moeten vliegen om hun voedsel te bemachtigen. Het is een waar schouwspel.
Meters verwijderd van de kant zie je ook de wortels van de bomen nog onder water groeien.
We zien ook een paar pitonslangen langs de kant in het riet liggen. Dus foto's maken natuurlijk.
Ook in het water waren slangen en zagen we schildpadden. .. De boottocht duurde 45 minuten en we hebben er erg van genoten.
Daarna reden we verder in het regenwoudgebied naar Curtain Fig Tree. Hier liepen we tussen hele oude bomen en zagen we ook nog allemaal lavablokken liggen.
Wat een prachtige bomen. Je kunt niet bevatten hoe zoiets kan groeien ..je ziet dan hoe klein wij als mens zijn tegenover deze giganten! We kunnen er geen genoeg van krijgen maar moeten echt weer in de bus stappen.
We rijden door een heel oud dorpje en van daaruit gaan we naar de Millaa Millaa watervallen. Een hele mooie grote waterval.
Het is bijna tijd voor de lunch, maar we reden eerst nog langs een biologische zuivelfabriek. We mogen er kaas, yoghurt en chutneys proeven. Daarna, zoals natuurlijk de bedoeling was bij die proeverij, kon je wat kopen. Onze gids had een koeling meegenomen. Wij kopen Fetta kaas, Ceddar en mango chutney. Voor een-toetje nemen we Griekse Yoghurt met Mango.,
..want we hebben vandaag wat te vieren. Cas Jarig...Janus jarig en de vader van Connor jarig. Dus reden voor een feestje op afstand.
Na deze proeverij hadden we een overheerlijke lunch bij de Mungali watervallen. Het eten was er voortreffelijk en na het eten hebben we de benen nog even gestrekt langs de watervallen.
Toen iedereen weer op tijd in de bus zat reden we naar Peronella Park. Een prachtig oud park tussen het regenwoud met watervallen en met prachtige oude ruïnes.
Hier kregen we een Engelssprekende gids... Nou ja ..het leek er op... Het leek wel,of ze de trein wilde halen... Ze praatte zo ontzettend snel dat ze niet te volgens was.
Hier hebben we wat gedronken en daarna kregen we 45 minuten om nog wat rond te lopen. Weer naar de watervallen ,en...op de hangbrug... Want daaronder was de waterval. We genoten zo van het moois dat we te zien kregen. Moeder Natuur zorgt er voordat we ons steeds verbazen.
Na dit bezoekje is het tijd om huiswaarts te keren. We hebben een prachtige dag gehad en "the girls" worden bij het hotel weer afgezet. We hebben ruim 300 km afgelegd.
Thuis gekomen heb ik eerst met Nederland contact gezocht want Cas is jarig. Hij wordt 8 jaar vandaag. Floor is ook thuis, dus hebben we die twee lieverds weer gezien.
Daarna met Hans geskypt, want Amy is bij opa...kan ik haar ook even zien en horen.
Vanavond hebben we als diner ons restje van de noedelbox opgegeten. We hebben een magnetron dus opwarmen is geen probleem.
Zo lieve mensen, dit was onze eerste Tourdag. Morgen dag twee.

Groetjes Tineke en Arno

• 09 Mei 2014 - 16:13

Annie De Wit :

Hallo girls

Tjonge tjonge jullie zien en beleven wat samen, Arno wat is het goed dat je het allemaal zo mooi en gezellig weet te schrijven ,net of je het hier aan het vertellen bent . Is maar goed dat je dat stuurt want als je dat na de vakantie allemaal wilt vertellen ,kan nooit zo duidelijk zijn . Hadden we een hoop gemist en nu zijn we ook een beetje in Australie. Bij de slangen en watervallen en al wat mooi is . Maar lekker gegeten jullie en wijntje erbij ,lekker slapen van alle indrukken en morgen weer een fijne dag . Hoe is het met de benen een beetje pijn eraf of flink gekneusd , komt goed heb je zeker een paar schoenen voor , dat het wat makkelijker loopt . Groetjes en liefs van ons voor jullie samen ,

Annie en peter

• 09 Mei 2014 - 16:21

Harry En Aggie:

Hoi Arno en Tineke
    Vanaf de Eegt in Uden ook een felicitatie voor Oma met de verjaardag van Cas, ook al zijn jullie een beetje ver weg, door jullie reis verhalen ook weer erg dicht bij prachtig toch.
    Blijf genieten en val niet meer over een bankje en let nog steeds op die krokodillen.
    Groetjes vanaf de eegt

• 09 Mei 2014 - 16:29

Miranda:

Wat een geweldige foto's ,daar houden jullie t nog wel even vol. Drankje op z'n tijd!
    We nemen er vannavond een op alle jarige, en oma ook gefeliciteerd met je kleinzoon!

• 09 Mei 2014 - 16:29

Cees En Annet:

Hoi saampjes,
    Als eerste Arno gefeliciteerd met je Cas, en wat een mooie foto's hebben jullie weer gemaakt en natuurlijk een prachtig verhaal. Ik heb niks gelezen van spierpijn of een ander pijntje van het vallen, dus ik hoop maar dat het meevalt. Ben wel een beetje jaloers op het weer daar, hier komt het af en toe met bakken uit de hemel en dan waait het er ook nog hard bij, lijkt wel oktober. Maar goed dat gaat wel weer over hoop ik. Morgen weer veel plezier saampjes en wel overeind blijven.
    Groetjes Cees en Annet.

• 09 Mei 2014 - 17:23

Willie:

Hallo wereldreizigers,
    Ik sluit me bij de andere schrijvers aan, Arno gefeliciteerd met Cas alweer 8 jaar.
    Het is weer leuk om het verslag te lezen, we zien de slangen bewegen en het water vallen.
    Arno en Tineke ik hoef niet te zeggen geniet ervan wat dat is te zien dat jullie dat doen, voor morgen weer een geweldige dag samen.
    Groetjes Wim en Willie

• 09 Mei 2014 - 17:35

Ria Wester:

Hoi Tineke en Arno,

Wij zijn 5 dagen weg geweest met Pleun en Sophie (camperen), dus heb net alle verslagen van de afgelopen dagen gelezen en ben weer aardig op de hoogte van wat jullie allemaal zien en mee maken. Arno geweldig zoals je alles beschrijft en de mooie foto's die erbij staan, zo kunnen we jullie goed volgen. Wees wel voorzichtig en geniet nog van de komende dagen van jullie trip.

Groetjes Kees en Ria

• 09 Mei 2014 - 19:40

Anja & Jan De Wit:

Hallo Arno & Tineke, weer een mooi reisverslag, met schitterende foto's. Ûnne skônne vent Brian, ik neem aan dat het degene is met de korte broek aan?
    Het is een weer eens een dag met vallen lees ik, maar ja dan.......watervallen :).
    Nog proficiat met Cas, ....we vatte er wel înne bij onze Jaonus in het Millse laand.
    Groetjes en voor dag 2 weer veel plezier (zal geen probleem zijn denk ik) vorr jullie twee.

Anja & Jan

• 09 Mei 2014 - 20:00

Nummertje 63:

Hoi saampies,
    Gelukkig.........zo lezen......ongeschonden de dag door gekomen!!!
    En wat voor dag.....helemaal toppie denk ik! De foto,s spreken
    voor zich! Wat leuk dat jullie met het thuisfront kunnen "buurten"
    zeker nu om Cas te feliciteren!! Proficiat oma Arno, drink er gezellig
    met Tineke een glaasje op!! Dat zal niet zo,n probleem zijn.
    Hier wordt het donker, niet dat de nacht begint hoor, maar het bliksemt en
    het dondert......:-(
    Voor jullie straks.....welterusten en morgen gezond weer op!!

Liefs

Nummertje 63

• 10 Mei 2014 - 01:06

Maaike:

Hallo

Als eerste Arno nog gefeliciteerd met Cas. Ik zie dat jullie een mooi tourtje hadden uit gekozen, ja dat is dan echt genieten he van de mooie natuur. Jullie hebben weer leuke photo's bij gesloten.

De wiskey-chocolade taart met sea salt die ik voor hun papa had gemaakt was goed gelukt. Maar we waren het er allemaal over eens dat de volgende keer wij niet het sea salt in de chocolade doen want dat was te zout maar het glinsterde wel mooi. Verder was hij erg lekker.

Nou ik dit schrijf zijn jullie al lekker op weg naar jullie volgende avond tuur dus veel plezier. Ik lees het morgen wel weer.

Heel veel liefs the Cunneens:0)

• 10 Mei 2014 - 09:02

Debbie:

wat een mooie foto's... zal wel weer genieten zijn geweest.
    Cas vond het leuk om oma even te zien en horen, maar is heel erg jaloers dat oma schildpadden heeft gezien.....zijn lievelingsdieren nog wel!
    op het moment dat ik dit schrijf zit jullie dag er al weer bijna op, ik hoop dat die weer net ze leuk is geweest als deze en dat jullie weer net zoveel mooie dingen hebben gezien en beleefd.
    groetjes en een dikke kus van ons

• 10 Mei 2014 - 15:41

Ria En De Rest:

Hoi,vakantiegangers allereerst Arno van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je kleinzoon Cas .Weer een heel mooi verslag en prachtige foto's ,hoe gaat het met blessure Arno nergens geen last van?Veel plezier vandaag met jullie 2E dag in Cairns geniet ervan lieve groetjes Ria en de rest