Wandel en WiFi dag op Straddy - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Wandel en WiFi dag op Straddy - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Wandel en WiFi dag op Straddy

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

25 Mei 2014 | Australië, North Stradbroke Island

Zaterdag 24 mei 2014

Vanmorgen werden we om 6.30 uur al door Maaike en Cliff gewekt. Maaike zei dat onze wekker een uur achter liep. Maar dat was dus echt niet zo...nu werden we dus wel heel vroeg gewekt!
Op bed hebben we nog wat nageluierd en zijn daarna douchen. Om 8.15 uur gingen we ontbijten. Denk niet dat het ontbijt is zoals bij ons dat je gezamenlijk aan tafel zit, maar ieder zorgt voor zichzelf. Doe je dit niet dan heb je pech en heb je niets.
Tineke is zo lief om mijn ontbijt te maken. Wij zorgen altijd wel dat we gezamenlijk ontbijten.
De plannen voor vandaag zijn dat we met zijn allen een korte wandeling gaan maken. Het is prachtig weer, we hebben een strakblauwe hemel!
We vertrekken om 9.00 uur en nemen een stuk dezelfde route als dat Tineke en ik gisteren ook al hebben gedaan. Connor neemt Wally met een draagzitje op de rug. Cliff met zijn kleine beentjes heeft de hele route zelf gelopen zonder te mopperen. Het was toch een hele klim voor hem. Halfweg kreeg hij ook nog een splinter in zijn vinger die er uit gehaald moest worden. Met een pincet is het toch nog een hele toestand geweest, want de splinter brak 2 keer af. Och arm manneke, hij wilde zich zo dapper houden, maar uiteindelijk gilde hij het uit van de pijn omdat de huid een stukje kapot moest wilde we de splinter kunnen pakken. Toen dit was gelukt en wij hem een presentje beloofde (hadden we al eerder gekocht) en een babycino, dat is een kleine Cappuccino in een kopje ter grootte van een espresso kopje, was hij snel stil. Grote jongen!!!!
Onderwijl is Wally in slaap gevallen. Halfweg de route kwamen we bij een prachtig uitkijkpunt en begeven ons toch weer even op gevaarlijk terrein. Rotsen overklimmen en opletten, voorbij het "danger" bord.
De reden dat we dit doen is dat je daar de schildpadden kunt zien zwemmen. En ja hoor, we zien ze. Dit hadden Tineke en ik gisteren niet gezien. De golven beuken tegen de rotsen en als je denkt dat de schildpadden dan wel met die golven meegaan zit je helemaal fout. Het enige wat ze doen is af en toe ondergaan en dan ineens steken ze hun kopje weer boven water. Het is gelukt er eentje op de foto te krijgen.
Aan het einde van de route zien we links onder ons Mainbeach. Je ziet er heel veel surfers....een machtig gezicht zoveel surfers bij elkaar te zien die lagen te wachten totdat de golven er aan kwamen en dan probeerden boven op de golf te blijven staan op hun surfplank.
Opeens zien we daar ook een hele grote donkere bol in het water die steeds van vorm veranderd. Connor vertelt ons dat dit een grote school vissen is. Wonderbaarlijk om dit zo dicht aan de wateroppervlakte te kunnen zien. Steeds kreeg deze "bol" een andere vorm.
Toen we om 10.30 uur beneden aankwamen hadden we allemaal wat te drinken verdiend! We zaten bij de bar/ restaurant Fish Point daar waar ook de gratis WiFi is. Tineke en ik spreken af om in de middag hier terug te komen om de site bij te werken.

Om 11.30 uur zijn we terug naar het huisje gelopen om te lunchen. Daarna kleden Maaike, Connor en de kindjes zich om voor een ritje strand. Maaike en Connor hebben de fiets bij en de fietskar. Nadat alles is ingepakt vertrekken zij. Tineke en ik ruimen de boel binnen op om daarna ook op pad te gaan. We hebben beloofd eerst gaan te kijken bij de Cunneens op het strand hoe de kids in de zee spelen en met het zand spelen en daarna richting de Fish Point te lopen om daar op internet te gaan zodat we de verslagen kunnen plaatsen.
Tineke en lopen naar het strand, dat is ongeveer 15 minuten. De mooie blauwe zee is een lust voor het oog. Cliff is met Connor in de zee en rent van het strand op en neer naar Connor. Hij laat zich door papa rondslingeren in het water en of de golven hem omgooien maakt hem niet uit. Hij kent geen angst. Wally is met Maaike op het strand en kruipt op handen en voeten ook telkens terug naar het water. Ook hij kent geen angst.
Het is warm aan het strand en op onze blote voeten zoeken we wat verkoeling. Heerlijk!! Na 45 minuten vertrekken wij om weer een klim te maken naar ons doel. Onze benen zijn een beetje papperig door het klimwerk en de kilometers die we gisteren hebben gemaakt. Om 14.30 uur strijken we neer op het terras bij het Fish Point en bestellen cappuccino. Ik vraag daar meteen of we op internet mogen, dat is geen probleem. Onder het genot van de welverdiende cappuccino beginnen we het verslag van donderdag te plaatsen. Alle verslagen worden eerst door mij altijd in klad gemaakt als concept mail, dan is het alleen een kwestie van kopiëren en plakken op de site. Wie niet sterk is moet.... Juist ja slim zijn!! De foto's stonden ook al klaar in een apart mapje. Dus het erste verslag stond er snel op.
Voor het tweede verslag eerst weer een nieuwe cappuccino ... We zaten buiten in de schaduw, we vonden het heerlijk zo.
Het verslag stond ook al in concept klaar, maar de foto's moesten we nog uitzoeken. Dat was een hele klus. We hadden vrijdag zoveel gezien dat we niet wisten welke we op de site wilde zetten. We moesten keuzes maken, dus iedereen die straks de rest wil zien komt maar thuis bij ons kijken naar het album als het klaar is.
Toen alles voor het verslag van vrijdag klaar was en op de site was geplaatst hadden we een wijntje verdiend! We hebben getoost op onze werk dat we af hebben geleverd en onszelf een schouderklopje gegeven.
Met Maaike hebben we afgesproken dat zij ons om 16.30 uur komt halen en dat wij voor 4 personen een Take Away menu mee zouden nemen van de Fish Point. Zo gezegd zo gedaan en met het eten in de auto zijn we huiswaarts gereden. De tafel was gedekt en nadat de menu's op tafel zijn geplaatst kunnen we starten met "ons diner" . Het smaakte prima!.

Connor gaat na het eten naar de Pub, Maaike ruimt de was op, Tineke ruimt de tafel af en houdt Wally bezig en Cliff en ik doen een spelletje op de iPad waar we geen internet voor nodig hebben. Cliff is er helemaal gek van.. Hij kent dit niet!
Daarna ...bedtijd voor de kindjes en wij trakteren onszelf op een kopje koffie/thee met een lekker koekje en zijn weer het spelletje " Keezen" gaan doen. Connor komt om 19.30 uur thuis van de pub en Maaike vraagt of hij mee wil spelen, maar hij gaat liever naar bed.

Dus lieve mensen, toen dit verslagje van vandaag klaar was hebben we er nog een gezellig damesavondje van gemaakt met een wijntje en een kaasplankje door Maaike verzorgd.

Groetjes Tineke en Arno

• 25 Mei 2014 - 09:21

Anniedewit:

Goedmorgen meisjes

Goedemorgen voor mij en middag voor jullie . Alhoewel wij logeetjes hebben ,de jongste dus geen wekker nodig , was eerder wakker dan jullie , en eruit .
    Maar ik heb bijna niks te zeggen de foto's spreken voor zich ,wat is dat genieten zeg en wat doen jullie gevaarlijk he , je moet er wat voor overhebben om dan toch nog meer natuur en de schildpadden te zien mooi dat kopje boven water en het strandhuis ziet er uit zoals een strandvakantie hoort te zijn , mooi blauw, tTineke wat een mooi gezinnetje heb je toch als oma zijnde uit de verhalen en de foto's ,Maaike doet er alles aan om het zo gezellig te maken voor jullie ,wij genieten daarvan mee, nou zonaanbidders weer een gezellige spelletjes avond en tot morgen misschien .

Groetjes en liefs van de crocusjes

• 25 Mei 2014 - 11:44

Cas:

Hoi oma,
    Ik wil ook heel graag schildpadden zien want dat zijn mijn lievelingsdieren. Heb je ook een foto van een schildpad heel dichtbij.
    Ik mag met mama naar een opvang van schildpadden toe hier in Nederland. Dan kan ik ze van dichtbij zien en hopelijk ook aaien.
    Hele grote knuffel van Cas xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 25 Mei 2014 - 11:49

Debbie:

Oh wat ziet dat er weer prachtig uit....ben best een beetje jaloers, alhoewel we hier prachtig weer hebben en alles mooi groeit en bloeit. Maak maar veel mooie foto's dan komen wij ze wel bewonderen en wanen wij ons ook een beetje daar in Australië!
    Het keezen bord hebben wij ook, nemen we dan wel mee. Kunnen we na het foto's kijken dan spelen, nodigen we Tineke ook uit. Zitten jullie ook weer terug in de vakantiesfeer!
    Laten we Chris een hanging snake meenemen...en proost