Dagtour in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu Dagtour in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

Dagtour in Cairns

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

08 Mei 2014 | Australië, Cairns

Donderdag 8 mei 2014

Vannacht hebben we heerlijk geslapen... Eindelijk!! Tineke was elders de bomen omzagen...?
Om 7.00 uur liep de wekker af. Douchen, aankleden en een kopje koffie /thee gezet. Op ons balkon, met het uitzicht op het zwembad, hebben we genoten van ons eigen gekochte ontbijt dat overheerlijk smaakte.
Daarna beneden naar de receptie om een gedeelte van de tours af te rekenen en vertrokken we richting de dubbeldekker bus. Het is een 24 uurs bus, genaamd The Explorer. Je kunt in en uitstappen op 14 stops. Als je besluit om uit te stappen en wat wilt gaan bekijken, kun je daarna weer opstappen en verder gaan met de bus.
We hebben deze tourdag als eerste tour genomen om te kijken wat er allemaal te zien is in Cairns, waar de winkels zijn, de eettentjes zich bevinden, de tuinen, musea etc.
Bij het hotel heeft men ons uitgelegd waar we op kunnen stappen. Om 9.00 uur staan we bij de bushalte. Maar al wat er kwam ...geen bus...! Wel veel backpackers...dus al moesten we even langer wachten, dat was toen nog geen probleem, er was volop actie. Er kwamen nog meer mensen die met de bus mee wilde. Maar na een uur wachten kregen wij het vermoeden dat de buschauffeur de route kwijt was. Dus eerst nog een cappuccino gedronken in een lunchcafé dat naast het hostel zat van de backpackers. Maar om 10.15 uur vonden we het welletjes en ben ik in het hostel gaan vragen of ze voor ons wilde bellen waar de bus bleef. Na 5 minuten kregen we het bericht dat de twee bussen die op die lijn reden, allebei stuk waren.. Wij hadden onze twijfels. Maar goed..je kunt dan gaan mopperen, dat helpt ook niet. Gelukkig hadden wij nog geen tickets gekocht zoals de andere mensen. Tineke en ik gingen de boulevard op en maakte een wandeling richting het centrum. De temperatuur was goed.. Zonnebril...zonnebrand op en lopen maar! Wat schetst onze verbazing toen wij bij de Pier waren ineens de dubbeldekker zagen rijden. Wij gingen op zoek naar een nieuw opstappunt. Daar stond een buschauffeur waar we alsnog tickets hebben gekocht. Om 11.00 uur zijn we opgestapt en hebben eerst een complete route mee rondgereden. Deze duurde een uur. Op een gegeven moment reden we door een straat met allemaal mooie bomen. Alleen de takken waren grotendeels afgezaagd. Nu begrijp ik ineens waar Tineke vannacht is geweest. En besef ik hoe luxe ik het eigenlijk heb. Ik hoef alleen maar mijn best te doen om te slapen, terwijl zij hard aan het werk is tijdens haar vakantie.
Na een uurtje bussen besloten waar we, waar we naar toe wilde en dat waren de Botanic Gardens. Maar op weg naar boven met bus zagen we nog twee andere punten die ook leuk waren. We stapte bij het ene punt uit (daar waar we ook aankomen op het einde na een dagtour a.s. zondag) daarna gingen we naar Tjapukai Aboriginal Cultural Park. De binnenkomst was al prachtig. Dachten wij dat het gratis zou zijn, kostte het toch nog $ 40 pp. Nu we er toch waren wilde we het toch graag zien. De aboriginals daar hadden hun gezichten beschilderd en zagen er prachtig uit. De natuur die we zagen met allerlei bomen, planten en het water was mooi.
We kregen demonstraties van boemerangs, didgeridoo's, dit gebeurde in de Men's Hut. Ook kregen we een mooie dans en zangshow, interactief...we moesten meezingen! Dit gebeurde allemaal op verschillende locaties in hun natuurgebied. Ook was er een demonstratie die ging over het gebruik van vruchten, bladeren en meer wat er in de natuur te vinden was en hoe te gebruiken. Dit werd gegeven in de Womens Hut. Na afloop van de shows mochten we met deze mensen op de foto. In deze hutten zat je op bankjes van laag naar hoog. Na de demonstratie wilde ik graag een foto van deze mooie vrouw en dat was geen probleem. De foto werd gemaakt en ik laat haar ook het resultaat zien. Ze is zeer "content". Tineke en ik besluiten verder te gaan om meer van het park te zien. Ik draai me om en "knal" tegen de allerlaagste bank aan met mijn schenen en duikel over de bank op de grond. Daar lig ik dan tussen twee banken..in het grove zand. Tineke is zich rot geschrokken want zag me duikelen en rollen. Ik stond meteen op en zei..niets aan de hand..maar bibberde als een rietje. Fototoestel nog in mijn hand en die is op de filmstand geschoten ..nou die willen jullie echt niet zien. Ik dacht echt dat het wel meeviel! Maar het bloed liep naar beneden en er kwam een blauwe bult op. De mevrouw is "bandage" gaan halen. Tineke heeft telkens mijn zakdoek onder een kleine waterval gehouden om mijn scheen te koelen .. Maar ondanks de pijn moesten we af en toe toch lachen..grapjes zoals....door deze val is in Nederland beslist een aardschok geweest..of ..wilde ik met mijn oor op de grond wat geluiden horen van het thuisfront... En..wat een geluk ik had gehad..het had erger gekund!!
Ik kreeg wat pleisters en we zijn toch maar richting uitgang gelopen. Onderweg op de brug kwamen we twee medewerkers tegen die vroegen of ik de acrobaat was. Ze waren echt heel erg bezorgd. Voor de goede gang van zaken moest er toch een ongevallen formulier ingevuld worden en of ik daar bezwaar tegen had. Nou nee hoor...hebben we dat ook een keer meegemaakt. Tineke en ik kregen drinken aangeboden en onderwijl vulde de medewerker de papieren in. Toen het tijd was om te gaan hebben we ze bedankt voor de goede zorgen en zij wenste ons nog een fijne tijd in Cairns.
Om 16.50 uur kwam onze dubbeldekker waar we weer mee richting het centrum konden. We zijn maar beneden in de bus gebleven, dat leek Tineke veiliger.
We stapten uit bij een overdekt winkelcentrum en hebben er wat rondgelopen. Bewegen is goed voor een gevallen vrouw ..blijven de spieren soepel . Tineke heeft er een mooie pyjama gekocht..zie foto!!
Ook ik heb nog wat gescoord.....pleisters!
Op de bovenste verdieping waren allemaal verschillende eettentjes en we kiezen voor een noedelbox!.. Je kunt er verschillende gerechten bestellen. Ook de grootte van de box kun je kiezen..S/M of Regular. Ik zag die kleine doosjes staan en dacht dat dit nooit voldoende zou zijn, dus koos voor Regular voor ons allebei. Tineke zei..dat is veel te veel. Nee, zei ik, anders krijg je maar zo'n beetje.. Resultaat..naar huis met twee halfvolle doosjes ..servetten en twee vorken..ons diner voor morgen!!..goedkoop he!! We moeten toch ergens op bezuinigen!!
Onderweg naar huis kopen we nog een fles wijn en het ontbijt voor morgenochtend.
We worden al om 7.20 uur opgehaald dus ...aan dit verslag brei ik een eind. Nog snel even de foto's erbij zetten, wijntje opdrinken...en dan gaan we slapen..

Morgen hebben we een hele mooie dag en we proberen het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.

Groetjes Tineke en Arno

  • 08 Mei 2014 - 18:03

    Annie De Wit :


    Hallo meisjes

    Oo Tineke ,je neemt ze mee ,maarrrr neem ze maar aan het handje dat is veilger voor mijn schoonzusje, want we willen ze graag bijna heelhuids terug ,helemaal heel zal niet meer mee vallen . En om de leuke dingen te kunnen blijven doen is dat ook wel handig .
    Want wat jullie in een dag zien en meemaken is niet te filmen , prachtig de foto's van het park en de dubbeldekker ja een kleinigheidje hou je he , het was het wachten waard en jullie hebben lekker gewandeld , en Arno ik hoop dat de pijn en spierpijn morgen meevalt zodat je toch een mooie dag hebt ,fijn dat je heerlijk geslapen hebt .

    Groetjes en liefs voor jullie van ons ,
    Annie en Peter

  • 08 Mei 2014 - 19:36

    H.Jaegers:

    Hoi Arno en Tineke,
    Wat een dag zeg,je hebt slecht naar mij geluisterd.Je zou voorzichtig zijn had je beloofd.Of had je al wat wijntjes op?[geintje]
    Tineke moet wel een sterk hart hebben als ze met jou op stap is.We hopen dat je morgenvroeg niet te stijf bent om iets te ondernemen.
    Tineke zorgt goed voor je,dus dat zagen moet je maar voor lief nemen,dat doen wel meer personen!!!!
    Prettige voortzetting van jullie tour,en..........BEN VOORZICHTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 08 Mei 2014 - 20:16

    Nummertje 63:

    Hoi saampies,

    Heb je nog geluk gehad he Arno, had erger gekunt........maar toch,
    nu maar aan het handje van Tineke!!!
    Wat een mooie piktjeurs........!
    Wat een verschil van cultuur, zo mooi die beschilderingen!! Maar
    ons klein" frau Antje" mag er ook zijn hoor!!!
    Veel plezier de komende dagen, van alles wat Australië zo mooi maakt!
    Hier is het HERFST........de kachel aan.........stuur maar wat warmte
    naar Uje.....!!

    Doei en liefs
    Nummertje 63




  • 09 Mei 2014 - 04:41

    Maaike:

    Ha Mutsen,

    Nou nou mama wat heb je deze keer toch mee gebracht, die MUTS is nog erger dan ik, meschein moeten we der toch maar DOOSJE gaan noemen. Maar het zat er eigelijk wel aan te komen met al jouw half vleig en stunt werk van de afgelopen week. Ben blij dat het nog mee valt maar je moet toch maar beter uit gaan kijken want er is nog te veel te doen en te zien. Maar lukt dat niet jullie bedje is weer schoon en gespreid en je pj's zijn gewassen dus je kunt nog altijd hier met je pootje omhoog komen zitten. Mama als het echt te erg word met Arno dan laat maar even weten dan zal ik een volwasen kinderwagen huren voor de rest van tijd, kunnen we ze gewoon vast zetten, lol

    Maar des ondanks jullie (ARNO"S) gestuntel zit er naar uit dat jullie je goed vemaken en al veel leuke dingen hebben gedaan.

    Ik heb gisteren middag de postboden gezien en Cliff geeft het kadootje afgegeven hij was helemaal onder de indruk dat hij een kadootje kreeg en zij dat hij het thuis open zou maken als hij zijn kopje thee zat te drinken. Hij was zo van slag dat hij bij ons de struiken in reed en in zijn achter uit moest om er uit te komen.

    Ons Cliff is verkouden aan het worden en had koorst vannacht dus ben maar blij dat je er nu niet bent kunnen wij of hij jullie ook niet aan steken. Ik hoop dat hij gaaw weer beter is want dit kunnen wij nu niet gebruiken met Connor zijn weerstand op -10. Maar hopen dat hij het niet krijgt.

    Was toen net de was aan het uithangen met Wally. Connor naar het werk en Cliff met opa mee met de bus naar de stad. Denk ik wat hoor ik toch leek wel of er iemand op mijn achter veranda bezig was met van alles te gooien en hameren. Beetje verdacht liep ik naar de veranda van af de waslijn. kan nicks zien maar hiep hallo,hallo. nicks. ik snapte er nicks van dus toch maar met de trap omhoog. kom ik boven zitten er 2 KING PAROTTS, een op de diepvrieser de magnetjes op te eten en er van af te gooien en een op mijn hoeden doos en de deksel in te ticken en op te freeten. Ze keken mijn verbaased aan en zijn in de boom gaan zitten. Daar hebben ze nog een tijdje gezeten. Was heel appart. Ben blij dat ik die hoeden doos niet meer als kadootje wou afgeven want anders had ik toch een probleem er bij.

    Mijn taart is klaar voor het feestje en ik hoop dat hij lekker is er zit genoeg alcohol in.
    Nou lieverds nog veel plezier en voor zichting doen he.

    Heel veel liefs the Cunneens:0)


  • 09 Mei 2014 - 07:35

    Ria R En De Rest:

    Wat een belevenissen en een prachtig verslag met foto's ,maar zorg wel dat jullie dit allebei heelhuids door komen.Tineke je hebt er wel eentje bij die voor sensatie zorgt ,maar wel gezellig toch.Ik heb al wel in mijn eentje gelachen bij jullie verslag geweldig, fijne dagen in Cairns geniet er van samen.Hou die brokken piloot in toom en laat nog wat bomen staan hahaha... Lieve groetjes Ria R

  • 09 Mei 2014 - 08:54

    Debbie:

    De volgende keer als je ons wil horen kun je beter even bellen, dat is minder pijnlijk.
    Doe je een beetje voorzichtig met jezelf. Verder zien de foto's er weer prachtig uit. Ik hoop dat je niet te veel spierpijn hebt en er vandaag weer heerlijk op uit bent samen met Tineke.
    Cas vraagt of je een kusje wil op je pleister....bij deze......smak.
    Tot horens

  • 11 Mei 2014 - 20:37

    Marc:

    stuntpiloot! Gelukkig valt de schade aan jou en het fototoestel mee, er komen prachtige foto's uit! Doe je verder wel een beetje (veel) voorzichtig!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arno

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 17662

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 04 Juni 2014

Arno en Tineke in Australië

Landen bezocht: