National Park en The Blue Lake - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu National Park en The Blue Lake - Reisverslag uit North Stradbroke Island, Australië van Arno Claassen - WaarBenJij.nu

National Park en The Blue Lake

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno

27 Mei 2014 | Australië, North Stradbroke Island

Maandag 26 mei 2014

Gisteravond hebben we voor het eerst een Gekko in huis gezien. Hij zat op de muur bijna tegen het plafond. Maar voordat je een foto kunt maken is dit snelle diertje alweer weggeschoten. Vandaag zaten ze met zijn tweetjes tegen de muur maar weer waren we te laat. Ze schoten allebei achter de lamp die tegen de muur hangt. De Gekko is een nuttig dier dat insecten vangt. Dus lekker laten zitten binnen. Ook niet proberen om ze bij hun staart te pakken want dan breekt deze af. Niet dat ze dan dood gaan, want er groeit weer een nieuwe. Het is een soort van verdedingsmechanisme wat hij in zich heeft.

Vanmorgen waren we op tijd wakker want we gaan met zijn allen een wandeling maken in het National Park.
Nadat we hebben ontbeten, aan zijn gekleed en alle spullen in de auto hebben gepakt stappen we in. Het is eigenlijk te zot voor woorden dat ik, terwijl Maaike en Tineke zich in rare bochten moeten wringen om achterin te kunnen zitten, gewoon voorin naast de bestuurder zit. Voel me soms wel bezwaard, maar mag echt niet achterin zitten van de dames.
Iets over 8.30 uur vertrekken we met de 4 wheeldrive richting het park. Het is ongeveer 45 minuten rijden en als we aankomen zijn we bijna de eerste op deze route.
Wally gaat achter bij Connor op de rug in het zitje en we beginnen aan een wandeling van 5,2 km naar the Blue Lake. We lopen lopen door het bos waarvan het pad steeds wat wisselt van structuur, dan weer los wit zand, dan los zwart zand en heel veel boomstronken en wortels op het pad. Opletten geblazen dus voor mij als stuntelaar van de groep. Met stevige wandelschoenen aan en de ogen gericht op het pad ben ik wonderbaarlijk overeind gebleven. Wilde ik rondkijken dan maar even stil staan. We zagen veel zwarte bomen en vroegen ons af of dit door een bosbrand kwam of dat dit gewoon een boomsoort was. Je weet het maar nooit...ander land...andere boomsoorten!
Je zag naast die zwarte bomen ook weer jonge bomen, en we zagen bomen waarvan de bast op de grond lag en deze stonden er dan heel blank en gezond bij. Niemand in de buurt die ons kon vertellen over hoe en wat. Toen Connor weer in de buurt was gevraagd waarom deze bomen zo zwart waren. ... Hij zei"...van een bosbrand ..." . Oké wij waren op de hoogte en vroegen...hoelang was dat geleden.."...een half jaar..!"
Er waren ook grasbomen. Dit zijn bomen waarop boven een pol gras groeit. Deze bomen groeien 1 meter in 100 jaar. De boom verliest elk jaar zijn gras om verder te groeien en daarna groeit er weer nieuw gras.
Eindelijk kwam The Blue Lake in zicht. We lopen er wat rond en terwijl wij nog wat mooie plaatjes schieten begint Connor met Wally en Cliff aan de terugweg. Wally is inmiddels in slaap gevallen.
Teruggekomen bij de auto wordt er een kleine versnapering gegeten.. Wat gedronken en we beginnen aan de terugreis. Rond 12.30 uur zijn we weer thuis en maken de lunch. We hebben worstjes en de tonijnsalade werd door Tineke bereid. Cliff mag kiezen of we binnen of buiten eten en hij wil op de veranda eten. Het is lekker vertoeven daar...het zonnetje en een beetje wind. Voor Wally wordt er een looprek opgebouwd, dat is voor hem veiligste. Want dat manneke is zo vlug als water en niets is veilig voor hem. Als we klaar zijn gaan The Cunneens zich omkleden en Maaike gaat het speelgoed in het looprek opruimen. Het lijkt wel de omgekeerde wereld. Maaike in het looprek en de kids staan erbuiten..
Als de "family" is vertrokken, maken Tineke en ik ons op voor een wandeling naar het terras om het verslag van gisteren met de foto's erbij te plaatsen op de site.
We bestellen een cappuccino en na wat gekwebbel doen we waarvoor we gekomen zijn. Was het internet gebeuren gisteren een ware frustratie, vandaag ging alles van een leien dakje.
Toen ik de mail nog wilde lezen zagen we dat de stoelen op werden gestapeld en het leek of de zaak ging sluiten. Nou dat hadden wij goed gezien en pakten de iPad in en gingen naar de andere kant van de weg om nog even van de zee en diens geweld gaan te genieten.
Rond 16.30 uur richting huis gelopen want Maaike ging voor ons koken. Heel erg lief van haar en ik zorg weer voor het dessert in de vorm van ijsjes! We hebben Chili con-carne gegeten "alla Maaike Cunneen" Heerlijk!!
Na het eten hebben Maaike en Tineke de was afgehaald en ik heb met Cliff spelletjes gedaan op de iPad. Daarna ben ik het verslag in concept gaan maken. Om 19.00 uur lagen alle mannen, incluis Connor, op bed.
De dames hadden dus de avond weer voor zich alleen. Foto's kijken, thee/koffie drinken met wat lekkers en we gaan weer een spelletje Keezen.
Maaike vertrok om 21.00 uur naar haar bed en Tineke en ik, de oude garde, blijven op en Keezen verder.
De Gekko proberen we weer op de foto te krijgen, maar hij is ons nog steeds te vlug af...oh..oh..terwijl ik dit schrijf is de gekko in beeld en snel wordt er een foto geknipt! Gelukt!!.,

Morgenvroeg op tijd uit bed, want om 8.00 uur worden we door de gids voor de 4 wheeldrive opgehaald voor een tour. We zijn reuze benieuwd.

Heel veel groetjes Tineke en Arno

• 27 Mei 2014 - 06:29

Arno Claassen:

Dank voor de reacties die we van jullie krijgen. Dit vinden wij nog steeds heel erg leuk. Ook al zien wij van sommige niets op de site staan, via de sms horen we dan toch dat ze ons volgen.

Groetjes Tineke en Arno

• 27 Mei 2014 - 09:09

Maria:

Hallo stoere meiden,
    Als ik al die prachtige foto`s zie wil ik meteen ook naar Down Under !
    Super , wat een bomen he, en raar om zoveel verbrande bomen te zien en ook al weer zo vlug jonge aanplant. Wij hebben dat in het noorden ook gezien en dit was heel bizar.
    Nou lieve Tineke en Arno heel veel plezier samen met de hele family en doe voorzichtig!
    groetjes en liefs,
    maria

• 27 Mei 2014 - 09:35

Nummertje 63:

Hoi saampies,
    Wie ar weer bek in taun!!! ;-)Heb op mijn gemakkie de verslagen gelezen,
    Zo zie je nog is wat he?! Wat jammer dat je er zo ver voor moet reizen,
    maar dan heb je ook wat.
    Het schiet wel op voor jullie, dus geniet met volle teugen van de komende
    dagen, dan doen wij dat van jullie verslagen en piktjeurs!!
    Voor over enkele uren welterusten rn morgen gezond weer op,

Liefs
    Nummertje 63

• 27 Mei 2014 - 09:39

Nummertje 63:

Ff laten weten dat het hier DOWN UPSTAIRS
    " klote"!! weer is, regen, somber no sunsjein!!!!
    Doei

• 27 Mei 2014 - 11:07

Anniedewit :

Hallo meisjes

Jullie maken het maar mee , prachtig al die bomen verbrand ,zwart ,groen of bruin maakt niet uit de vormen en gaten en de kronkels ze blijven bijzonder . En dat beestje daar kun je dus rustig bij gaan slapen !!! De foto's zijn schitterend en jullie hebben veel plezier met elkaar gezellige uitstapjes zie ik wel ,en leuk als je erop uit moet voor je verslag gelijk de lekkere koffie erbij.
    Meiden tot de volgende ronde wij gaan hier een bakkie doen .

Groetjes en liefs van ons uit de crocus

• 27 Mei 2014 - 13:56

Ad En Truus:

Hallo dames van het goeie leven.

Wij zitten hier jaloers te zijn op jullie. Het regent hier al de hele dag en dat stopt voorlopig nog niet volgens de buienradar.
    Op de foto's te zien is het weer bij jullie prachtig en de natuur trouwens ook.
    Geniet nog maar 'n week of wat en voor als het zover is een hele goede thuisreis.

Houdoe en tot ziens in Uje!!!!

• 27 Mei 2014 - 16:44

Thea:

Hallo Meisjes op leeftijd.

jullie doen het nog steeds erg goed, als jullie terug zijn
    gaan je dan uitrusten en na genieten van de mooie foto,s
    die jullie hebben, van weet je nog van dat of dit is er ook nog gebeurt.
    nog veel vakantie plezier???????/

Thea

• 27 Mei 2014 - 18:16

Willie Van Heck:

Hallo Tineke en Arno,
    Zo het is daar prachtig, dat is wel genieten. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad hoooo oeeeee en oooooos zijn als ik de foto's zie. Dat moet in he eggie veel mooier zijn. Dames maak er nog mooie dagen van en laat ons mee genieten.
    Liefs nr. 61

• 27 Mei 2014 - 18:32

Ine:

Hallo meiden.

Wij hebben hier weer zitten genieten van jullie verhalen en foto's. Prachtig allemaal.

Geniet er. Nog even van want het einde komt steeds dichterbij van jullie avontuurlijke reis.

Liefs Leo en Ine.

• 27 Mei 2014 - 20:04

Anja & Jan De Wit:

Is dâ wâ....twee gekko's...het moet niet gekker wôrre wôr! Die twee zullen gedacht hebben, die vrouwkes zullen we eens laten schrikken, maar jullie zijn inmiddels wel war gewend. Dus dit zijn olienootjes...oftewel peanuts!
    Gr. Anja & Jan

• 27 Mei 2014 - 20:59

A:

Hoi Arno en Tineke,
    Wat een avonturen beleven jullie toch! Pas maar op dat jullie niet verdwalen daar Down Under.Want het zou wel fijn zijn dat jullie over een paar weken weer aan de andere kant van de aardbol terug komen toch,al is het daar nog zo mooi. Nog bedankt voor jullie mooie kaart!!!!GTS van de eegt